Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

sembl

Medlem
Jag gillar 53 ab i den främre kabinen speciellt med ett barn. Nära galley så då kan ni få hjälp och service kvickt. Och så har ni tillgång till den stora toaletten vilket göt skillnad.
 
Jag gillar 53 ab i den främre kabinen speciellt med ett barn. Nära galley så då kan ni få hjälp och service kvickt. Och så har ni tillgång till den stora toaletten vilket göt skillnad.

Ok! Kanske ska byta till övre däck då.... Men när man väljer platser ser det ut som det bara är 56 ab som är platser som är markerad med "barn-symbolen". Ingen som gillar 14ef? Tänker att det ser ut som ett liten kryputrymme framför stolarna och access till gången utan att behöva kliva över.
 

Gizmo79

Medlem
Kikar lite på den sista raden på upper deck rad 83 i vad som ser ut att vara en väldigt liten kabin med endast 4 rader, nån som vet hur utrymmet är bakom, går det att fälla sätena ordentligt?
Sen är väl det kök iofs direkt bakom ser det ut som, kanske blir störigt och mycket spring där?

Nån som har koll?
 

sembl

Medlem
Ja brukar alltid ta den klassiska promenaden på planet för att kolla in de andra sektionerna och skulle nog inte välja sista raden då det stod folk och köar för toaletten etc plus att du inte kan fälla bak stolen lika mycket. Rad 80 är klart bättre men du har inget fönster pga exit row.

Valfri
 

Homer

Medlem
Rad 80 saknar även förvaringsboxar vid sidan om de har betydelse

Seat.jpg



Är fönster och förvaringsboxar viktigt ska man försöka få rad 61 som har 2st fönster och 2st boxar
(barnsäng där så det går inte att välja förrän 24 timmar innan om man inte har barn)
https://lh6.googleusercontent.com/-...AAAAOf0/_HMvYpifVfw/w679-h509-no/P1080356.JPG
 

Ossian

Medlem
Hej,

Jo, jag skall äntligen få flyga BAs A380(388) och undrar givetvis var man skall sitta om man vill få det bekvämast som möjligt ifall man reser i ekonomi-klassen.

Övre eller undre däck? Har förstått att på nedre så ser sittplatserna följande 3-4-3 och på övre 2-4-2, är det någon väsentlig skillnad på våningarna förutom det? Hört att övre däck ska vara mer tystare och "bekvämare" än den nedre. Det som väger också upp övre våning är också placering av att det är 2-4-2 men men... Har lite beslutsångest!

Mvh

Ossian
 

Brandten

Medlem
Flög upper 2-4-2 med SQ för några år sedan och förutom att det var enklare att gå på muggen och att det fanns extra förvaring under fönstren så är det inte så mycket skillnad tycker jag mot tex LH's lower 3-4-3 som vi flög förra veckan.
 
Toppen