Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

j-n

Medlem
Ska flyga till Kapstaden med BA 747-400 i Business.
Det är en maskin som inte har den nya First installerad vilket betyder att det finns en liten chans att man kan boka sig ett säte i den gamla F kabinen. Tror ni att det är värt det? Skärmen är ju mindre i First tex. Andra för- och nackdelar?
 

johisco

Medlem
Det är bara en tunn vägg som skiljer den lilla CW-kabinen från WTP och därför föredrar jag den främre kabinen. Tycker det kommer in mycket mer ljud från WTP till den lilla CW-kabinen och att det därför är något lugnare längre fram. Men skulle jag välja mittensäten skulle jag nog ta 11 E och F om 4 E och F var upptagna.
Har valt 11E och 11F då 4E och F är tagna. Men ska man hellre sikta på 4A och 4B som finns tillgängliga?
 

doc

Medlem
Har valt 11E och 11F då 4E och F är tagna. Men ska man hellre sikta på 4A och 4B som finns tillgängliga?
Det är en smaksak. Personligen tycker jag om att åka baklänges och sitta mitt emot mitt resesällskap, så jag skulle välja 4A och B. Om du däremot föredrar att sitta bredvid ditt resesällskap skulle jag välja 11E och F, med viss risk för stök från de bakre kabinerna.
 

johisco

Medlem
Det är en smaksak. Personligen tycker jag om att åka baklänges och sitta mitt emot mitt resesällskap, så jag skulle välja 4A och B. Om du däremot föredrar att sitta bredvid ditt resesällskap skulle jag välja 11E och F, med viss risk för stök från de bakre kabinerna.
Vi är grymt nöjda med att vi valde 11E och F istället för 4A och B, riktigt bra platser för ett par!
 

Gizmo79

Medlem
Vi ska i april åka sträckan Singapore-London med en av BA:s A388.
Vi åker economy och tänkte att vi skulle seata oss i förväg. Ska man satsa på över eller undervåningen, om det ens är nån skillnad?
 

dino_81

Medlem
Vi ska i april åka sträckan Singapore-London med en av BA:s A388.
Vi åker economy och tänkte att vi skulle seata oss i förväg. Ska man satsa på över eller undervåningen, om det ens är nån skillnad?

Är ni två som åker finns säten längst bak på övervåningen med två i bredd isf tre eller fyra. Så får ni åka upper floor i mindre kabin också.
 

dino_81

Medlem
Vi är 5 st som åker, men vi bör hur som försöka seata oss på upper deck tycker du?

En 2:a och 3:a bredvid varandra längst bak i lilla kabinen på upper deck? Kan ev verka negativt på val av maträtt (om serveringen börjar framifrån) och jag har för mig att 2:eek:rna är dyrare att boka.
 
Toppen