Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

anjak

Medlem
Ska flyga BA 747-400 i world traveller. Någon som har erfarenhet av rad 39, är det bästa raden att välja om man vill ha lite mer plats för benen?
 

NyfikenGrau

Medlem
Ska flyga BA 747-400 i world traveller. Någon som har erfarenhet av rad 39, är det bästa raden att välja om man vill ha lite mer plats för benen?


Jag har precis landat efter 11 timmars resa med BA i 747-400. Du har nog bra plats med benen där av vad jag kunde se, men de som satt där när vi åkte nu hade en riktig T-Rex-unge med sig som ibland hördes väl ner till oss på rad 51 ;)
(skämt åsido, 51 är ett mycket bättre val eftersom just spädbarnsfamiljer ofta placeras på 39 eller motsvarande rader).
Satt själv på 51 B, helt ok säte med mycket ledig golvyta till vänster om stolen för viss bensträckning men framför allt som förvaringsutrymme så du slipper lägga prylar så de inkräktar på ditt redan trånga stolsutrymme.

Måste bara passa på att nämna i sammanhanget att jag hade bästa platsen jag haft hittills i economy på nedresan till JNB - 81A på upperdeck på A380. Inte nog med att planet var fräscht (såklart, nyinköpt) och tyst (A380), utan det fanns USB-uttag, fönstret var bra mycket större än jag varit van vid och sist men inte minst fanns det ett riktigt förvaringsfack i väggen under fönstret där vi utan problem kunde klämma in -allt- vi hade med oss inkl. skor och prylarna man fick, som lurar, kuddar, filt etc. Kan rekommenderas!
 

JensE

Medlem
Plocka på några flaskor vatten och stoppa ned i facket närmast nödutgången på 62A&K.
Fungerar riktigt bra som kylskåp :)
 

doc

Medlem
Topp! Är rad 11 ok om 4 E och F är upptagna?
Det är bara en tunn vägg som skiljer den lilla CW-kabinen från WTP och därför föredrar jag den främre kabinen. Tycker det kommer in mycket mer ljud från WTP till den lilla CW-kabinen och att det därför är något lugnare längre fram. Men skulle jag välja mittensäten skulle jag nog ta 11 E och F om 4 E och F var upptagna.
 
Toppen