Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

Storsteffe

Medlem
Sparkar liv i den här tråden, bästa platserna i BA nya F 747? 777 har jag provat på men det här blir första resan i jumbon. Åker med sambon och har valt 2ak efter tips i annat forum.
 

Concorde

Founding Member
2A/K är mycket bra säten framförallt som solo resande. Det är lite lång emellan för att hålla en diskussion utan att man stör resten av kabinen, men tänker ni inte prata så mycket blir det kanon. Sen finns buddy seat om ni vill äta tillsammans (kräver dock att man inte är för bred...)

Ska ni/vill ni samtala mycket skulle jag försöka få 5EF eller 4EF, och givetvis 1A/K om dom är lediga vid T-3. (endast BA Gold kan reservera rad 1 i F i förväg.
 

EricT

Medlem
2A/K är mycket bra säten framförallt som solo resande. Det är lite lång emellan för att hålla en diskussion utan att man stör resten av kabinen, men tänker ni inte prata så mycket blir det kanon. Sen finns buddy seat om ni vill äta tillsammans (kräver dock att man inte är för bred...)

Ska ni/vill ni samtala mycket skulle jag försöka få 5EF eller 4EF, och givetvis 1A/K om dom är lediga vid T-3. (endast BA Gold kan reservera rad 1 i F i förväg.

Håller med Concorde helt. Åkte 5EF hem från JFK nyligen. Tyckte det fungerade bättre än vad jag tidigare tyckt när jag åkt i "mitten".
 

ALU

Medlem
Och när vi ändå pratar 777; Vad är bäst i C kabinen? Jag har någonstans hört att 13K och J (vi är två som reser denna gång) är bra, så där är vi placerade nu. Rad 12 har sämre med fönster enligt ovan.

Men frågan är om det kan finnas nåt bättre?
 

gdaily

Medlem
Och när vi ändå pratar 777; Vad är bäst i C kabinen? Jag har någonstans hört att 13K och J (vi är två som reser denna gång) är bra, så där är vi placerade nu. Rad 12 har sämre med fönster enligt ovan.

Men frågan är om det kan finnas nåt bättre?

Jag tycker längst bak i mittenstolarna!

Längst bak i mittenstolarna är överägsna om du reser med någon du tycker om, nästan privatkabinskänsla, och totalt värdelösa om du reser ensam eller med någon du inte vill sitta "romantiskt" med.
 

Storsteffe

Medlem
Som vanligt snabba svar :) Nu är ju storchefen en stor fan av fönstertittande så jag tror jag behåller 2ak och ser om rad 1 är ledig när den öppnas upp. Trots allt är det en hemresa så det lär väl bli sovläge efter maten.

I CW är mitten längst bak helt klart bäst om man reser tillsammans, även om man reser med små barn är det helt perfekt, blir en perfekt barnkammare :)
 

henrik l

Medlem
WT+. I B747-400 Ver 2, 29 a eller k. Har man inte för långa ben kan sätta upp fötterna på den framförvarande "pulpeten" och få en lite bekvämare sovställning. Såvida inte Concorde sitter på 28 b eller j:D I B747-400 Ver 1, burkar det finnas ett skötbord längst fram på väggen i WT+, dvs rad 11 och 12. Kan fällas ned och man kan vila benen där under natten.
 

ALU

Medlem
Längst bak i mittenstolarna är överägsna om du reser med någon du tycker om, nästan privatkabinskänsla, och totalt värdelösa om du reser ensam eller med någon du inte vill sitta "romantiskt" med.

Och eftersom kollegan snarkar som en häst så går de platserna nog bort... :)
 
Toppen