Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

LarsCph

Medlem
Vi har booket nu - og har valgt 53 D-E-F både ud og hjem. Tak for input :)

De er lige smart nok syntes jeg faktisk. Efter at have valgt fly, udfyldt navne og frequent flyer info (jeg er Oneworld Emerald) får jeg præsenteret en side hvor jeg inden betaling kan få den billigste måde at vælge seating på. Mellem København og London er seating gratis, og mellem London og Los Angeles kan jeg for DKK 653 per person per vej(!!) vælge sæder. Det vil sige DKK 3.918 for at vælge seating for os alle tre retur. Der står advarende at prisen kan stige hvis jeg vil vælge pladser senere. Det er for det første godt nok meget dyre pladsvalg - og jeg mener jo nok at som Emerald burde jeg få det gratis så jeg undlader at vælge noget og betaler + afslutter bookingen. Da jeg så kommer til Manage My Booking siden er der også åbent for at jeg kan vælge pladser uden betaling. Så det var vel heldigt at jeg ikke faldt for deres "tilbud".
 

NotRyan

Medlem
Vi har booket nu - og har valgt 53 D-E-F både ud og hjem. Tak for input :)

De er lige smart nok syntes jeg faktisk. Efter at have valgt fly, udfyldt navne og frequent flyer info (jeg er Oneworld Emerald) får jeg præsenteret en side hvor jeg inden betaling kan få den billigste måde at vælge seating på. Mellem København og London er seating gratis, og mellem London og Los Angeles kan jeg for DKK 653 per person per vej(!!) vælge sæder. Det vil sige DKK 3.918 for at vælge seating for os alle tre retur. Der står advarende at prisen kan stige hvis jeg vil vælge pladser senere. Det er for det første godt nok meget dyre pladsvalg - og jeg mener jo nok at som Emerald burde jeg få det gratis så jeg undlader at vælge noget og betaler + afslutter bookingen. Da jeg så kommer til Manage My Booking siden er der også åbent for at jeg kan vælge pladser uden betaling. Så det var vel heldigt at jeg ikke faldt for deres "tilbud".
Jaha, BAs bokning klarar inte av att känna igen (andra) Emerald än BAEC Gold och "lurar" därmed kunden...
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bokat en Airbus A380 flight på British Airways i Economy class (World Traveller) från Hong Kong till London.
Detta Airbus A380 har 4 kabiner (First, Business, Premium Economy och Economy).

Just nu kan jag välja bl a:

20ABC, 20D..G, 20HJK
25D
35-BC, 35D..G, 35HJ.

Screenshot20161223 01 BA.png

Screenshot20161223 02 BA.png


Vilken plats skulle ni rekommendera?
Jag har ingen avsikt att uppgradera mig till en annan kabinklass varken med pengar eller med avios.
 

nissefalk

Medlem
Jag har bokat en Airbus A380 flight på British Airways i Economy class (World Traveller) från Hong Kong till London.
Detta Airbus A380 har 4 kabiner (First, Business, Premium Economy och Economy).

Just nu kan jag välja bl a:

20ABC, 20D..G, 20HJK
25D
35-BC, 35D..G, 35HJ.

Jag flög samma sträcka i Economy och valde plats på övervåningen där man har 2-4-2 config, då flög vi två tillsammans, annars brukar jag chansa på att boka D eller G och hoppas att flyget inte är fullt så man får en fri plats bredvid sig.
Har inte provat nödutgång men brukar undvika det då sätet känns smalt pga bordet infält i sidan
Skall tillägga att A och K platserna på övervåningen har lite extra plats bredvid sätet med lite extra förvaring precis som på övre däck i Club World på 747
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jaha, BAs bokning klarar inte av att känna igen (andra) Emerald än BAEC Gold och "lurar" därmed kunden...

Vid bokningstillfället har BA:s hemsida "aldrig" förstått att jag är Emerald så vad jag gör är att färdigställa bokningen med mitt AA-nummer inlagt och sedan logga in några timmar eller ett dygn senare och då känns status igen. Då går det att preseata Club Europe inklusive första raden.
 
Toppen