Senaste nytt

British Airways - Problem med poängintjäningen när man köper uppgradering

doc

Medlem
Jag tänker också att det gissningsvis är problemfritt om man krediterar BAEC, men kan bli problem med andra program. Det blev ju problem med OnBusiness till exempel, och det är ju BA. Jag tycker nog varningen är berättigad precis som @agehall säger.
 

Bryant

Medlem
Jag tror att tråden döptes fel nu.

Det var inga problem att betala för uppgraderingen. Däremot är jag osäker på poängintjäningen.
 

Bryant

Medlem
Resan gjordes den 14/10 och jag såg att poängen kommit in idag 17/10.

Jag startade tråden eftersom jag, efter en betalad uppgradering hamnat i klass U. Vilket inte ger några poäng till AA (där jag vill ha poängen).

930 poäng ramlade som sagt in idag automatiskt. Fick alltså poäng för ekonomi, vilket inte gör något eftersom syftet var hålla poängen levande.
 

AABack2ARN

Medlem
Bra att det löste sig, men lite synd att det inte ger poäng enligt business.

För övrigt tycker jag det är intressant att ARN-LHR = 911 miles och ARN-LCY = 930 miles när LCY ligger närmare Arlanda än vad LHR gör...
 

AABack2ARN

Medlem
Du fick 911 miles och 1395 qualifying points men ingen kabinbonus? Y och B ger det, men det var väl inte den ursprungliga bokningsklassen? Så något ändras uppenbarligen i samband med uppgraderingen...
 

AABack2ARN

Medlem
Ja just det, 930 miles ;)

Men du fick inte 233 miles i bonus, som du skulle fått om det blev en "riktig" businessbiljett om jag tolkar dig direkt.
 
Toppen