British Airways planerar stora förbättringar ombord

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 17 Juni 2011.

  1. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Delar av ett memo från Frank van der Post, MD Brands and Customer Experience, gällande förbättringar på British Airways

    ...But let me start by where it all matters, at the customer end and the improvements and changes coming soon, some smaller and some more significant. Being realistic, some will succeed and some will not go as well and we won't get everything right, but I'm convinced that in the end the successful ones will make a huge difference to our customers and how we do our jobs.

    There will be some initial changes in catering where, starting this month, we will improve the offering and trial some special touches for our customers. We will reintroduce nuts in Club Europe, start loading better quality wines in Club World and First (and have enough of them!), improve the quality and presentation of Club World meals and look at ways to upgrade the quality of the World Traveller Plus main course to that of Club World. And yes, we will put the tuck-boxes back on!

    We arecurrently running a trial on two of our JFK flights and will offer fantastic, personalised ice-cream sundaes. If the trial is successful, it will be rolled out to more longhaul flights.

    We are also improving some of the onboard experiences and are currently concluding a trial with iPads on the GMIS planes. Although there are still some hurdles to overcome, it looks like we can roll this out in the next month or two on all GMIS 777-200 aircraft and possibly on the LCY-JFK route. It will be a great customer improvement until the new Thales systems are installed. Furthermore, we are working closely with Engineering and Operations to put a programme in place to keep our planes cleaner.

    From 2012 onwards, we take delivery of more new planes and they will look and feel fantastic. The feedback we get on our new 777-300s is very positive and our customers are rating them highly.

    Okay, are you still with me? This is only the beginning; I’m just getting started!....
     
    1 person likes this.
  2. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Kul att läsa när det faktiskt är riktiga förbättringar de pratar om, annars brukar min och flygbolagens definition av förbättring ofta skilja sig åt.
     
  3. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Du menar "vi har lyssnat på Er feedback och tagit bort förmåner för våra Guldmedlemmar"? ;)
     
  4. Jacob

    Jacob Medlem

    Det var ingen brist på skryt där i alla fall... ;)
     
  5. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Blir gärna så på Engelska. Gott om synonymer att snygga till språket med. Hoppas verkligen att British Airways fixar till catering och vinerna i premium kabinerna för det har gått utför sista 18 månaderna.
     
  6. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Mer information från Frank van der Post. Bekanta talade med honom på Taste of London där British Airways är huvudsponsor och har ett eget tält där man bjuder Guld medlemmar på Champagne.

    Följande delade han med sig:

    Han läser alla customer feedback webformulär; dom designas om för att blir enklare att fylla i.


    GGL (Gold Guest List) kommer troligtivs få personliga tack kort som American Airlines gör.

    You First* kommer börja acceptera Spa bokningar troligen slutet på denna vecka. Idag bokas spa på dagen i loungen.

    T5C kommer att få en egen lounge. 18 månaders ledtid och den måste vara klar innan A380 levereras.

    Transport situationen till Satelliterna (B+C) är oacceptabel, förstärkt av att T5C endast har ett korsande spår. Rullband kommer installeras utav BAA* i passagerar tunneln. En vagn till ska kopplas till tågen.

    Catering är en pågående utmaning. Förbättringarna nämnda ovan i tråden är bara början.

    British Airways arbetar på att sälja Club World (långdistans businessklass) sätena till American Airlines, för bruk på deras Intercon.

    Några skratt åt Lufthansas faux pas med lutande/ej platta säten i C klass på A380'n.

    En del NYC flighter kommer gå från T5A permanent.

    *You First är British Airways's dedikerade team med separata telefonlinjer för Första klass passagerare.
    *BAA är British Aiport Authority som driver LHR bl.a. (usla för övrigt!)
     
    Last edited: 20 Juni 2011
  7. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Upprepar och utökar det jag skrev under en annan rubrik här i forumet ang British Airways. Jag har sedan några år tillbaka British Airways som min "premier carrier" av några olika anledningar. För det första erbjuder de förmåner till silvermedlemmar som inte SAS kommer i närheten av. Har man väl fått sitt silverkort har man tillgång till alla OneWorld louger när man flyger med ett bolag i alliansen. Så med ett silverkort i handen och en flight med ett bolag i alliansen gör att 5-6 timmar i loungen på LHR går snabbt, under förutsättning att man flyger från T 5. Sedan går man även i fast track vid security på LHR och boardar med business/first oavsett vilken klass man flyger.

    Vidare har de en tier-bonus, vilket gör att man får dubbla poängen även på ekonomiklass biljetter. Ska flyga FCO-LHR-BKK t&r snart med British Airways, har en ekonomiklassbiljett för ca 8000, vilken ger ca 29 000 p. Vad som däremot skiljer British Airways från andra bolag är hur man tjänar in sin "elite status". Dom går efter ett system med tier-points som kvalificerar dig till nästa nivå, samtidigt som du får poäng som du kan använda. Flyger du t ex business med ett bolag i OneWorld får du rikligt med tier-points, men färre poäng att använda. T ex ger en enkel flight, med British Airways sliverkort, med AY HEL-HKG 120 tier-pont och 6086 miles, medan en enkel flight med British Airways LHR-HKG ger 120 tier-ponts och 14 948 p. Värt att notera är dock om man kan komma åt de statliga avtalspriser så betalar man ca 16-17 000 kr t&r GOT/ARN-HKG i business, vilket är en mycket bra kurs.

    Hur mycket ska man då flyga med British Airways för att få ett silverkort? Från Sverige via LHR till Asien, USA, Nordafrika kommer man efter två t&r resor i premium economy (economy extra) kommer man upp i 390 tier-points, 400 är gränsen för silver, lägg till en t&r med AY till Finland, eller British Airways till London så har du ditt silverkort. Att flyga PE behöver inte bli mycket dyrare om man är ute i god tid, jämfört med om man är lite sloppy och bokar en sen economy. Men vid vissa tider på året är skillnaderna marginella. Flög ARN-LHR-YUL (Montreal) i augusti förra året och det skiljde 1500 kr mellan PE och economy.Att jag sedan blev uppgraderad båda bort och hem gjorde inte saken sämre. Däremot verkar det finnas en omotiverad stior skillnad mellan PE och economy till BKK, jämfört med t ex HKG, förutom i oktober.

    Nackdelar med British Airways executive club? Du kan inte uppgardera för poäng vid incheckning, utan detta måste göras i på weben. Här har SAS en fördel. I övrigt tycker jag att British Airways's och SAS's PE cabiner är relativt likvärdiga m a p service och plats (har flugit SAS EE en gång för fem år sedan). Men med British Airways ger nästa nivå betydligt mera fördelar.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×