Senaste nytt

British Airways nya Första klass

JensE

Medlem
Det sämsta på hela F resan att mitt skumpa glas var säkert tomt en gång i ca 5 minuter innan det upptäcktes :D
Blev även förälskad i Kir Royale. Tyvärr hade dom ingen Crème de cassis på tillbakavägen i Club :/
bild.jpg
 
Last edited:

doc

Medlem
Nya First i KVS tool?

Jag funderar på att uppgradera min flight BA39 till PEK om knappt två veckor från CW till First. Men frågan är om det är värt det om det inte är nya first. Har ju redan bokat plats 64A. Kan jag se i KVS Tool om det är nya eller gamla First som går på sträckan? Jag menar risken att det är gamla First är väl fortfarande ganska stor. Någon som har koll på detta?
 

EricT

Medlem
Men det är alltså fastställt att det är nya när det står COT?

Inbokad till JNB på BA33 lördagen den 28 april. Valde 1K:)

Gå inte på expertflyer eller liknande och kolla på seatmap... det ser ut som att det saknas två stolar.... vad är detta?

COT-syftar ju annars på barnplats... fanns inte det i gamla F? Jag har nämligen för mig att det stod COT på LGW-BGI i gamla F
 
Last edited:

JensE

Medlem
Enligt FT så verkar dom överens om att om en COT dyker upp mellan rad 4-5 i 747 så är ett plan med nya F assignat.
I gamla F så har jag förstått det som att COT är på antigen 1A eller 1K på seat map. Men som sagt jag har bara flugit en gång i F så min kunskap är begränsad.

Jag har förövrigt sett också att det saknas 2 stolar i F på båda mina legs i 777-200 så det är endast 12 säten och dom 2 till höger längst bak saknas. (expertflyer)
Har ingen aning om det betyder att det är nya F eller om man inte ska dra några slutsatser angående detta. :confused:
 

EricT

Medlem
Enligt FT så verkar dom överens om att om en COT dyker upp mellan rad 4-5 i 747 så är ett plan med nya F assignat.
I gamla F så har jag förstått det som att COT är på antigen 1A eller 1K på seat map. Men som sagt jag har bara flugit en gång i F så min kunskap är begränsad.

Jag har förövrigt sett också att det saknas 2 stolar i F på båda mina legs i 777-200 så det är endast 12 säten och dom 2 till höger längst bak saknas. (expertflyer)
Har ingen aning om det betyder att det är nya F eller om man inte ska dra några slutsatser angående detta. :confused:

Vet Concorde något om varför det saknas två säten i F på vissa flyg?
 

doc

Medlem
Jag har uppgraderat nu eftersom EricT tycker att det alltid är värt det! Det ska bli spännande. Men hur ringer man till MyFirst för att boka behandlingar? Är det till Quintessentially man skall ringa? Ännu ingen COT på Manage My Booking, men flyget går först nästa torsdag, så imorgon kanske det visar sig.
 
Toppen