British Airways nya Första klass

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av JensE, 4 Januari 2012.

  1. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

    Är jag helt ute och snurrar men min flight på Fredag verkar vara tilldelad en 747 med nya First?
    Läst lite om att COT ska dyka upp mellan rad 4 och 5 men vet inte om det är så det är egentligen.
    Om det är så hoppas dom inte byter ut planet :)

    newf.png
     
  2. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Gillar verkligen linjen LHR-LAS. Dock åkt den många gånger i en 3-klass 777.

    jag har för mig att det var en COT-skylt när jag åkte gamla F till Barbados och CPT i höstas.

    I nya F till Japan vid nyår var det också den fär COT.

    Har tor JNB i First i april och där står också COT. Jag tror inte det har något med nya F att göra.

    Meddela gärna om det var nya?
     
  3. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan,

    Det var nya F.
    Flög hem igår och även den hade nya F. Satt dock på UD i 64A så var ganska nöjd :)
    Märkbart sämre service och mat men det är bara att förvänta sig på en nattflygning inbound till london.

    Trots det var mixed fleet så på resan till Las Vegas så hade jag till ett utseende mycket senior och proffsig FA.
    På vägen hem var det 2 väldigt unga FA's som tyvärr inte riktigt höll måttet med service.
    Som tur var så var mitt mål att sova och inte dricka rödvin i champagneglas ;)

    Tyckte förövrigt för att sova så är 64A med dividern uppe mycket trevligare än 1K.
    14 säten i F gjorde att det även kändes ganska trångt.

    Hade ett erbjudande att uppgradera till F för 450 pund på vägen tillbaka. Är det ett normalt erbjuande och ett ok pris?
    Eftersom mina planer var att sova så tog jag inte det.
     
  4. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Från 400GBP och uppåt beroende på sträcka är standard upgrade offer till First. Du gjorde helt rätt. På en natt flight med 64A har du allt plats i världen och ett av dom mest privata sätena ombord. Är det en dag flygning så kan det vara värt det.

    Jag skulle rapportera till British Airways om att MF crew försökte hälla rödvin i Champagne glas.... det är ett så simpelt misstag.
     
  5. Homer

    Homer Medlem

    "it said Zinfandel on the bottle so I thought it was a sparkling Rose" :)
    Så sa en servitris på en Amerikansk restaurang efter att sommeliern bytt ut glasen
    hon tagit fram.
     
    Last edited: 24 Januari 2012
  6. JensE,

    Håller med dig 100% att 64A på nattresan är en bra plats att vara :p Jag hade NF och 1A till JFK, och 64A på hemresan och sov 5 av 6 timmar. Tyvärr tyckte jag att hela British Airways NF upplevelsen var medelmåttig hela vägen tyvärr, och tar nog LX nästa gång på A330-300 om jag skall flyga First, Dock slår ingen CW som säng tycker jag!
     
  7. JensE,

    Håller med dig 100% att 64A på nattresan är en bra plats att vara :p Jag hade NF och 1A till JFK, och 64A på hemresan och sov 5 av 6 timmar. Tyvärr tyckte jag att hela British Airways NF upplevelsen var medelmåttig hela vägen tyvärr, och tar nog LX nästa gång på A330-300 om jag skall flyga First, Dock slår ingen CW som säng tycker jag!
     
  8. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Senator, berätta gärna mer. Kass besättning? Dålig mat eller viner? mark upplevelsen slår Swiss British Airways enkelt med bil till planet bl.a.
    Flera topp British Airways passagerare jag känner säger att Swiss spelar i en annan liga. (Inte provat själv).
     
  9. Concorde,

    Här är det jag skrev på engelska i ett annat forum:

    I recently sampled the NF on LHR-JFK. I had ample time for a visit to the Concorde Room. This was all on Boxing Day, and it was rather quiet. I was a bit stressed, so I worked most of my 2½hrs in the lounge, so my review may be slightly biased by this.

    Strong points:
    + It is tranquil and nice, no doubt.
    + The dining experience is special and food (starter and cheese to save myself for the flight) of very good quality.
    + Wine selection very good
    + Ample space for work
    + I had a treatment at the spa, booked on arrival which was good

    To improve:
    - The catering staff working the bar had too loud, and too personal conversations about relationships for where they are working
    - Champagne selection left a bit to be desired

    The flight was operated using a B747-400 and I had seat 1A.

    Strong points:
    + Friendly, attentive staff
    + Food of good quality
    + Seat comfortable

    To improve:
    - Too many errors in terms of bringing correct beverage and food choices
    - Very tight cabin with 14 seats (reference point LX A330-300)
    - Higher quality IFE screen

    All in all, a decent experience but I prefer LX for overall experience. I will have my first full LH F experience in March to IAD including FCT. I've most likely have old F cabin, but for a day flight is ok.
     
    1 person likes this.
  10. Homer

    Homer Medlem

    Är det inte Emirates F A380 som anses vara riktmärket? eller är det någon som anser Swiss vara bättre?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×