British Airways IT-system ligger nere - all incheckning sker manuellt

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av agehall, 6 September 2016.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag råkade se på FlyerTalk att British Airways's IT-system tydligen ligger nere world-wide och att incheckningen sker manuellt.

Bästa källan till information är nog BA computer system down worldwide? - FlyerTalk Forums om ingen här är ute och reser och kan ge en direktrapport..

2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    DN nämnde det också ... jobbigt om all incheckning behöver ske manuellt. Hur mycket extra tid ut till flygplatsen bör tas till för detta?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MYCKET skulle jag säga. Jag skulle nog försöka vara på plats minst 3h före avgång iaf.

4. Ron Santo

Ron Santo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stötte på detta igår på väg från Dublin till London, totalt kaos och ingen som helst information från incheckningspersonalen, ibland är det skönt att inte resa med incheckat bagage och ha sina egna boardingkort, att British Airways sedan uppmanade folk att gå till gaten trots att inget flygplan ens var på väg är ett oskick, där var folk om möjligt ännu mer upprörda, såg dock inget direkt onormalt i London på väg till Stockholm, enligt personalen visste ingen var passagerare eller bagage befann sig, mycket virrigt, summeringen för min del var ungefär en timmes försening DUB-LHR, kunde varit värre.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lät som att de fick igång systemet i London under eftermiddagen.

6. trekker

trekker Medlem

Det var kaos i manchester på förmiddagen igår. Köerna var väldigt långa i vanliga kön, priokön gick fort. Var ju ganska typiskt att jag just igår inte kunde checka in online då jag bokat om och baec killen glömt ticket number....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!