British Airways inleder samarbete med JetBlue

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Jacob, 16 Augusti 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

British Airways och JetBlue har inlett ett nytt samarbete och interline samarbete som innebär att de båda flygbolagens linjenät knyts ihop via hubbarna i New York JFK, Boston, Orlando och Washington Dulles.

Totalt omfattar samarbetet 18 dagliga transatlantflygningar med British Airways, mer än 50 inrikeslinjer i USA med JetBlue och mer än 100 British Airways linjer från London.

De interkontinentala linjer som omfattas är London Heathrow till Boston, New York JFK och Washington Dulles, London City till New York JFK, Paris Orly till New York JFK samt London Gatwick till Orlando

1 person likes this.
  2. dwin

dwin Medlem

Det är positivt. Jag flög jetblue ner till costa rica/liberia, direktflyg från JFK, i somras. Jetblue har direktflyg till lite exotiska destinationer som inte American Airlines har

3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte Lufthansa delägare i JetBlue?

4. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag hörde något så ägde de 15,7% av JetBlue

Last edited: 17 Augusti 2013
  5. Jocke08

Jocke08 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Jetblue Fort Lauderdale-Nassau, en av mina kortaste flygningar. Grymt trevlig Purser och man fick en Cola och en påse blåa chips.

6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer man få TPs på JetBlueflygningar inom USA?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!