British Airways hemsida gör mig en aning frustrerad..

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Andreas Eriksson, 6 Juni 2013.

  1. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har suttit i nästan 6 timmar nu och försökt få till en bokning men är det inte det ena felet så är det ett annat fel.

    Vanligt förekommande text under natten. En text som jag för övrigt ser vääääldigt ofta på British Airways.com

    Unfortunately our systems are not responding, so we are unable to process your request at the moment.
    We apologise for this inconvenience and suggest you try again later.

    Jag önskar mig endast en gåva till jul och det är att British Airways fixar en fungerande hemsida... :p

    Är det bara jag som drabbas av detta fenomen (the chosen one?) eller finns det fler som upplevt problem vid bokning hos British Airways.com? :(
     
    Last edited: 6 Juni 2013
  2. Mr.White

    Mr.White Medlem

    Jo tack! sen försöker man igen och då fungerar det. Flygbolag överlag tycker jag har fruktansvärt dåliga hemsidor. Men Avios Explorer Map hos British Airways är kul, den har aldrig fungerat för mig :D
     
  3. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om 30 minuter ger jag upp och bokar med annat bolag istället.
    Jag har faktiskt sällan upplevt några problem med andra sidor. Bara British Airways som strular för mig i stort sett.
    SAS har väl strulat 1 eller 2 gånger med inloggningen i och för sig.
     
    Last edited: 6 Juni 2013
  4. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Boka det på ett kvalitetsbolag istället så får du dels en smidig bokning samt även en trevlig flygupplevelse.
     
  5. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har haft problem med hemsidan sedan 2-3 dagar.
     
  6. Alla klagar på SAS men under veckan har Lufthansa.com varit nere 3 gånger när jag har försökt boka, så det är inte bara British Airways (och SAS) som verkar ha problem med den enkla kärnverksamheten att kränga biljetter till betalande kunder.
     
  7. Av de kvalitetsflygbolagens webbsidor är Singapore Airlines webbsida är onödigt tung och man får ganska ofta ett eller fler felmeddelande.
    Emirates webbsida fungerar ganska bra och det är enkelt att navigera.
    Jag kan inte uttala mig om Hainan Airlines webbsida... :rolleyes:
     
  8. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Och Asianas hemsida är en upplevelse för dem med IE

     
    1 person likes this.
  9. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen.
    Jag fick det inte som jag ville med LHR-LAX (A380 inaugural) / LAX-JFK-(stopp i 12 timmar)-(American Airlines 77W)-LHR så jag skippade New York och American Airlines 77W och valde A380 båda vägar istället.

    Visa bifogad bild 16604

    Någon som vet hur det fungerar med hyrbil? Det står ju pick-up samma tid som jag ankommer men det bör väl inte vara några problem att hämta upp den senare? (måste man ringa och meddela?)
    Blir nervöst det här... aldrig kört bil i USA och åker själv på denna resa dessutom. ;)
     

    Bifogade filer:

    • yes.png
      yes.png
      Filstorlek:
      16,9 KB
      Visningar:
      119
  10. Randy Marsh

    Randy Marsh Medlem

    Ort:
    Bergen
    Land:
    Norge Norge
    Jag har provat Asianas sida med IE också, men det hjälpte inte. Fullständigt omöjligt att boka internationella resor, trots att jag provade att installera alla dessa tveksamma tillägg som Asiana tvingar på dig (skulle ändå formatera hårddisken, så jag hade inte mycket att förlora ;) ). Världens absolut sämsta hemsida, iaf om vi håller oss till seriösa flygbolag.

    Det är ganska många hemsidor i Sydkorea som kräver IE, inte bara Asianas. Det är väl snart det enda landet i världen där IE dominerar totalt.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×