Senaste nytt

British Airways har fräschat upp sin First Lounge i terminal 5 - se bilderna

khybner

Medlem
Var där häromdagen.

Ha inte för höga förväntningar. Det handlar egentligen bara om att byta någon matta och byta ut stolar som har blivit nersuttna under lång tid.

Rejält ansiktslyft - nja.....
 

agehall

Medlem
Japp, jag har varit i Concord Room istället.

Och jag är fortfarande intresserad av att få svar på frågan: Hur är egentligen matutbudet i denna förstaklass lounge och håller den bra standard?
Allt är väl relativt, men jag skulle säga "dåligt och nej" som svar på dina frågor.

Jag äter i princip bara burgaren och inget annat. Cateringfirman de bytte till för ett par år sedan har fixat till de värsta problemen, men maten i buffén är väldigt brittisk och det är kanske inte det roligaste... Köket delas med CCR.
 

AABack2ARN

Medlem
Frukosten fungerar bra. Burgaren är absolut ok även om jag tycker den håller en väldigt ojämn kvalitet (i likhet med servicen i loungen). Lunch/middagsbuffen kan vara ok men har en tendens att vara ganska stabbig.

Nu är dock personalen betydligt duktigare att hålla rent och fräscht jämfört med för något år sedan då T5 Galleries First faktiskt fick en anmärkning från hälsoinspektörerna.
 

JohanA

Medlem
Det finns en Galleries First som kräver OWE eller biljett i F. Sedan finns CCR som kräver biljett i F med BA. Har du möjlighet ska du gå till CCR för den är bättre. Förvänta dig dock inte en FCT-upplevelse, för då kommer du bli riktigt besviken.

@FruAgehall tyckte CCR var helt OK tills hon varit i The Pier i HKG...
Har hon varit i FCT ännu? :)
 
Toppen