Senaste nytt

British Airways har ändrat flygtiderna. Vad göra?

011430121

Medlem
Även jag fick detta igår, blir numera alltid nervös när det kommer mail från BA, men jag hinner med sista flyget, åker 20.15 från LHR.
Glöm inte och meddela oss hur BA löser detta!
 

Aerophobia

Medlem
Även jag fick detta igår, blir numera alltid nervös när det kommer mail från BA, men jag hinner med sista flyget, åker 20.15 från LHR.
Glöm inte och meddela oss hur BA löser detta!

Will do. Jag hoppas att BA löser det genom att boka oss via HKG med uppgradering till First. Tjena, haha. I vilket fall som helst så har jag inte bråttom hem, jag tänkte bara försöka hitta smarta sätt att gå vinnande ur detta. Jag ska kolla alternativa rutter med OW, dock är tråk-Finnair inte högst på listan. Avios som plåster på såren lär jag ju i alla fall tjata till mig.
 

Dr. Miles

Expert
Will do. Jag hoppas att BA löser det genom att boka oss via HKG med uppgradering till First. Tjena, haha. I vilket fall som helst så har jag inte bråttom hem, jag tänkte bara försöka hitta smarta sätt att gå vinnande ur detta. Jag ska kolla alternativa rutter med OW, dock är tråk-Finnair inte högst på listan. Avios som plåster på såren lär jag ju i alla fall tjata till mig.

Andra alternativet är Qatar Airways via Doha.
Det genererar 140 + 140 = 280 TP om du flyger i Business class.
 

AABack2ARN

Medlem
Tycker BA har ändrat en hel del i sitt långlinjenät på sista tiden. På FlyerTalk finns det en hel del historier i ämnet. Alla verkar inte sluta lyckligt (även om jag tror flertalet gör det)...
 

Dr. Miles

Expert
Tycker BA har ändrat en hel del i sitt långlinjenät på sista tiden. På FlyerTalk finns det en hel del historier i ämnet. Alla verkar inte sluta lyckligt (även om jag tror flertalet gör det)...

Många europeiska flygbolag har ändrat sina avgångar från Bangkok som tidigare var nattflyg, till dagflyg.
Sedan är det självklart en annan sak om hur man hanterar ombokningen.
 

Aerophobia

Medlem
Andra alternativet är Qatar Airways via Doha.
Det genererar 140 + 140 = 280 TP om du flyger i Business class.

Antagligen bästa alternativet. Dessutom får jag flyga 787:an DOH-ARN. Jag ska även kolla avgångar med CX då jag gärna vill prova deras business class. Detta baserat på att BA verkligen går med på att boka om till annat OW-bolag.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Är den här ändringen helt färsk eller har den varit ute ett tag men BA har inte börjat boka om ännu?

På deras sidor för resebyråerna kunde jag inte hitta någon information om denna ändring vare sig i juli eller juni.
 
Toppen