British Airways Galleries Club på Heathrow - Alltid fullsatt, suck!

Diskussion i 'Lounger' startad av Secutor, 23 Augusti 2013.

1. Sitter just nu i en av Galleries Loungerna, Heathrow, Terminal 5. Som vanligt smockfullt, lyckades hitta en ledig fåtölj efter lite letande. Stökigt, bökigt, störande mobilprat till både höger och vänster.

Finns det något som kan göras för att förbättra detta elände?

Jag vill att British Airways inrättar en avskild del i loungen som bara är tillgänglig för passagerare med en giltig biljett i business eller first samma dag.

Last edited: 23 Augusti 2013
  2. För många som har status i OneWorld?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    What? Jag har aldrig upplevt att det är speciellt fullt där. Men jag har iofs inte testat fredag em vilket bör vara den tid då flest affärsresenärer passerar där.

Men flyg lite mer med British Airways så får du ju access till GF istället för GC. Där borde det vara lugnare.

4. Ja, det är ju fredag em som är antagligen är den sämsta tiden, men då jag som oftast befinner mig här tyvärr.

5. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den loungen är bra klockan 05.00 - 06.30 innan allt folk börjar komma.
    (Redan vid 06.00 märker man av "ökningen".)

Den är dock inte värre än CIP i Istanbul.

Last edited: 23 Augusti 2013
    1 person likes this.
  6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter du i Galleries South? Jag har varit där många fredagar vid just denna tid och aldrig haft problem med att det skulle vara fullt...

7. Mycket folk, ja... men om man rör sig mot glassfrysen så brukar det alltid finnas lediga platser och är lugnare i den hörnan.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att det är fullt under rusningstid är väl snarare regel än undantag i de flesta lounger.

9. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Plus att det är höga volymer överlag nu med semestertider i Europa. Man är senare på kontinenten och i UK än i Svedala.
    Det finns separata "områden" för First class. Det kallas Concorde Room ;) Galleries First (för Guldkorten) är som regel aldrig fullt.
    Tänk på att du har tre Galleries Club Lounger att välja på. Se lounge guiderna.

10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nåja, en söndagsmorgon är lika full den...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!