British Airways First sale från Tyskland

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Matsson, 18 Maj 2016.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokas genom vornesitzen.de Bra priser till ex. Johannesburg 2669 euro
    Hongkong 2809 euro, inkl. skatter , kanske borde byta Alliance igen

2. Homer

Homer Medlem

Dr. Miles gillar detta.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @agehall säger väl dock att det är vansinne att betala för British Airways First, oavsett vad. Eller?

agehall gillar detta.
  4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lär vara låg risk att Lufthansa och Swiss matchar detta tyvärr

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanliga priser kanske, men det tycker jag alla First är, vansinniga. :)

Jag har köpt British Airways F när jag var tvungen och C var slutsålt. Jag betalade 28.000kr för LAX. Jag tyckte det var prisvärt. Till skillnad från vad som anses vara det rätta här, att man ska se ner på British Airways F, så tycker jag det är en helt ok produkt till det priset. Bättre än de flesta C skulle jag påstå, de ggr jag flugit dem. Men jag värderar säte och sömn mer än om de titulerar mig.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet med British Airways F är att det är en businessprodukt.

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag vet att du gillar att säga så. Själv har jag inte rest många ggr i säte av den klassen i C, samt serverats LPGS. Jag förstår den inte kan jämföras med Lufthansa F, men det är ju inte många som kan. Nu har jag bara några ggr flugit British Airways F och varje gång har det varit 747 o plats 2K(?). Finns inte en enda C-produkt som slår det i mina ögon och speciellt inte deras egen.

jerixon och m10 gillar detta.
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hos mig ringer en klocka om en jämförelse med SAS gamla business. Var det den som var som British Airways F?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du borde testa American Airlines. Deras säte i business är imho minst lika bra som British Airways F. Håller med om att British Airways har bättre dricka i F än vad American Airlines har i business, men jag kan överleva utan LPGS mot att få bättre service, bättre mat samt glass till efterrätt.

Japp, enligt @FruAgehall är det så. Jag kan hålla med henne om att servicen vi fått då vi rest tillsammans i SAS gamla business har vida överstigit den vi fått hos British Airways när vi flugit First. Efter vår senaste utflykt till NYC i påskas då hon fick testa Club World för första gången så trillade British Airways F ner ytterligare ett snäpp på skalan eftersom personalen på upper deck gjorde ett strålande jobb.

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De ggr jag flugit American Airlines i business så lyckas "jag" alltid med att det blir equipment change och det blir gammal config. :) Då har jag något att se fram emot iaf.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!