Senaste nytt

British Airways First, någon rea?

HON-II

Medlem
Lite OT, men visst kör Swiss fortfarande A330 med "nya" F till Peking?

Ja, det stämmer. Jag var lite otydlig. På medellånga sträckor till Asien (BOM, DEL och PEK) kör Swiss A330 (med OK F), till de mer avlägsna destinationerna (SIN, NRT, HKG, PVG, BKK) kör de A340 (tyvärr!).
 

Bonden

Medlem
Ja, det stämmer. Jag var lite otydlig. På medellånga sträckor till Asien (BOM, DEL och PEK) kör Swiss A330 (med OK F), till de mer avlägsna destinationerna (SIN, NRT, HKG, PVG, BKK) kör de A340 (tyvärr!).

Jag var beredd på det "värsta" när jag provad Swiss a340 till SFO..
Mediasystemet var helt klart outdated och mycket var gammalt däremot var det kabinen fräsch. Personalen var så bra som Swiss kan bli så resan var verkligen bra!

Ett plus med Swiss a340 vs a330 är det enorma bordet som gör att man enkelt kan äta två på en plats!

Anekdot:
Jag var naturligtvis tvungen att dokumentera Champagnen med Vivino då pursern frågar "Do you like Champagne?" Inte så svår fråga att svara på..
5 minuter kommer pursern med en flaska Champagne som en gåva att ta med hem!

Har bokat vårens SFO resa med swiss, vilket kändes helt rätt :)
 

mattley

Medlem
Jag fick mail för några dagar sen från ba där dom erbjöd gratis upgrade till first på vad jag förstod var alla Businessbiljetter fram till okt 31. Dvs inte bara de sedvanliga semi flex och full flex.
 

agehall

Medlem
Jag fick mail för några dagar sen från ba där dom erbjöd gratis upgrade till first på vad jag förstod var alla Businessbiljetter fram till okt 31. Dvs inte bara de sedvanliga semi flex och full flex.

Har du läst det finstilta? Alla vi andra har fått erbjudande som gäller för R-klass och uppåt, dvs oftast en riktigt usel deal jämfört med att köpa en rabatterad First direkt.
 
Toppen