British Airways First, någon rea?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Fredrik Bodin, 8 Oktober 2015.

1. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte boka British Airways First ARN-HKG någon gång i sept nästa år (pga jobb och anniversary etc etc...)

Finns det någon tidpunkt från nu till i vår när British Airways förväntas köra sina reor, går de att förutse eller är det bara att hålla utkik...

2. British Airways First class är inte speciellt billigt till Asien.
    Till Nordamerika har de ganska bra pris men som sagt inte till Asien.

3. British Airways hade en stor allmän drive tom 7 sep, så det dröjer kanske ett tag nu.

4. Som Doktorn skriver är Asien inget bra med British Airways First, iofs inte AF/Lufthansa/ hellre. Inte alls lika prisvärt som Nordamerika. Jag kan inte minnas ha sätt priser från Sverige.

Däremot håll ögonen öppna från UK i mellandagarna.

Till min överraskning så hittar jag Swiss nu för under 40' som anses som bra. Jag pingar @Jakob K som lär bli glad av den nyhet ;)

Jakob K och Jonas Larsson gillar detta.
  5. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket intressant! Tack för den!

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min rekommendation är att antingen boka Cathay Business eller First istället. Båda lär ge en bättre upplevelse och antagligen till ett bättre pris.

nissefalk och Dr. Miles gillar detta.
  7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller Qatar Business.

agehall och doc gillar detta.
  8. HON-II

HON-II Medlem

Problemet är bara att Swiss flyger A340 till HKG (och andra destinationer i Asien) och den F-upplevelsen hör till en av de tristare på marknaden just nu....

Jag tror att Swiss är pinsamt medveten om detta och därför rear ut A340 platser i A tills de kan sätta in sina nya 777 maskiner i början av nästa år. Jag var på ett LX F flyg ZRH-PVG i A340 för några dagar sedan och pursern ursäktade sig många gånger för den otidsenliga kabinen, d.v.s. inte ens personalen håller masken längre.

9. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT, men visst kör Swiss fortfarande A330 med "nya" F till Peking?

10. Så var det i juli iaf

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!