British Airways Executive Club Gold för 18.300 SEK inkl. skatter, avresa från Sverige

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Dr. Miles, 23 November 2011.

1. British Airways har laddat ny Fare Basis: IR5E6J till destinationer i Nordamerika.

Stockholm-London-New York-Las Vegas-Los Angeles T/R i Business class kostar ca 18.300 SEK inkl. skatter nu.
    Routing ovan ger 1.040 TP(hoppas jag har räknat rätt).

Fare basis: IR5E6J
    Pris: 14.708 SEK + skatter(ca 3.600 SEK)
    Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag/3 månader
    Förköpskrav: 14 dagar
    Köp senast: 2011-NOV-29
    Byte: 3 byte per riktning
    Återbetalning: Nej
    Ändring: Ja, 300 EUR per gång.

Mer info kan du hitta tråden "http://www.businessclass.se/deals/1...eles-t-r-british-airways-23-600-sek-inkl.html".

2. Morgan

Morgan Medlem

Vad missar jag i den andra tråden: För Gold krävs 1500 TP, den här resan ger 1040 TP, men ändå Gold direkt?

Sen: Hur många användbara poäng får jag, om jag börjar på Blue? Försökte räkna och kom fram till någonstans 20000-30000, givet att brons- och silverbonusen börjar ticka in efter ett tag.

3. Du kan läsa Homers inlägg i "Tråd för nyheter om förändringar i BAEC Programmet" tråden.

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som AHO skriver är det först 1/3 2012 som det krävs 1500 för Gold. Idag gäller 800 samt du nollställs inte vid ny tier. Det är ett gyllene tillfälle att få British Airways Gold/OW Emerald för väldigt lite pengar.

5. Homer

Homer Medlem

eftersom Silver ger 100% bonus bör du ju tänka till lite så att du inte tappar en massa poäng
    om man t.ex har 390 TPs bör man ju undvika att flyga LHR-Långtbortistan som nästa sträcka.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Hur menar du nu homer? :)
    TP nollställs inte idag.

7. Jag tror Homer menar att man tjänar mindre användbara miles när man är BAEC Blue. Så flyger man långlinje innan man har kvalificerat sig till BAEC Silver, tjänar man inte 100% bonus miles.

8. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det värt skillnaden mellan silver/guld att anstränga sig att nå uppgradering innan 1/3? Om man nu tar en resa till t e x LAX innan 18 december så kan ju det ge runt 90 000 avios och med lite tanke i routing över 400 TP. Jag kommer ha silver fr o m min resa till London 10-11 december!

För min del skulle en resa enbart ha som syfte att nå guldstatus. Finns det några andra/smidigare/billigare sätt att få ihop 400 TP? Gör man resan efter 18/12 så missar man de extra 40 000+12 000 avios vilket kan vara synd även om det börjar kännas väldigt tight att hinna med något innan den 18e! Vet ni om hela resan måste vara avslutad senast den 18e? Om man t ex flyger till LAX 17/12 (eller 16e) med retur 18/12 så är ju inte resan avslutad förrän den 19/12.

Mvh

Christian

9. Det beror på vad du är ute efter; Guld status eller massor av poäng....

Galleries First loungen på T5 är den ända loungen jag har haft access till där jag ser till att komma 30min tidigare till flygplatsen för. För mig är det ett bra kort. Men det beror på vad som är viktigast.

1 person likes this.
  10. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Inte bara själva kortet som är viktig här nu. Om man är Silver den 1/3 så har man 2 år i rad 400TP gräns att kvalificera sig förutsätt att man kvalar om sig efter första året.

Med Guldkortet är det mer förmånligt: 2 år gräns på 800TP plus softlandning till SiIvernivå oavsett om man har kunnat kvala om sig eller inte.
    Mao med Guld får man 2 år av status och tillgång till loungen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!