British Airways drar ner kapacitet Stockholm-Heathrow i januari 2014?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av EricT, 1 Augusti 2013.

1. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag noterade följande:

Åker till JFK ons den 14/8. British Airways har 6 flyg ARN-LHR
    Åker till Vancouver fre den 17/1 British Airways har 3 flyg ARN-LHR. (Onsdag den 15/1 har de 4 flyg, ser dock att måndag den 20de jan har de 5 flyg)

Detta skapar vissa problem vid anslutningar med mera. Vet någon vad som händer och varför? Är detta permanent?

Last edited: 1 Augusti 2013
  2. Vintertrafiken är inte lika tät (?) De ökade väl dock nyligen LCY, så om man har slutdestination London eller NYC så finns det anslutningar iaf. 3/dag låter väldigt lite, men många bolag som konkurrerar. SAS, DY & British Airways har alla flertalet direktflyg dagligen..

Som någon påpekade innan skulle det däremot vara trevligt med 1-2 dagliga till LGW, som har en del anslutningar till brittiska kanalöarna och Karibien.

3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ser ut att vara tillfälligt i januari för från den 27 januari är det åter 6 fligther till LHR och 3 till LCY som gäller.

1 person likes this.
  4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där sa jag för några veckor sedan, då var det ingen som trodde på mig :)

5. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, skönt att det är under en kort period. Dock jobbigt när jag ska till Vancouver och då måste spendera 8h på LHR. Får kanske bli en bättre lunch på Barrafina, som för övrigt är något av en favoritrestaurang.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Händer ibland att dom drar ner frekvenser när det är som minst tryck. British Airways går bra mellan ARN-LHR f.ö.
    Mod kanske vill redigerade titeln då den är öppen för feltolkning.

7. Homer

Homer Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!