Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde ni riktigt bra!

Senator

Moderator
Vänner..

Kan bara hitta en gnälltråd gällande British Airways, så det är dags att starta en berömtråd också för BA (och delvis) deras vänner.. Ledsen om denna redan finns och jag duplicerar.

Mellan fredag och tisdag åkte jag med min bäste polare till Kanada och USA på 2-for-1 Avios i Club Europe, First, Club World, och Euro Traveller. Jag vill tacka för följande extraordinära hjälpen:

BA Call Centre Bremen
Det finns en norsktalande kvinna (jag utlämnar namnet) som rätt ofta svarar när jag ringer till Bremen. Hon tillsammans med en tysk kille som talar bra svenska är deras överlägsna agenter därnere.

Jag ringde Bremen i onsdags förra veckan då det öppnade upp sig några Club Europe platser på utresan som jag tänkte ta. Inga problem sa kvinnan, gratis ombokning och biljett i mailen 3 timmar senare.

BA You First linjen
Problem med mitt nya pass i min profil gjorde att jag inte fick checka in till Kanada. Snabbt samtal så fixades detta tillsammans med Cabana som bokades snabbt. Superservice!

BA Concorde Room Dining Room
Den här gången var det riktigt bra service! Tjejen som jobbade vid vårt bord höll hög servicegrad, men var också väldigt personlig i sin stil. Maten var bättre än vad jag minns..

BA First ombord
Vi hade en underbar kvinna med 35 års erfarenhet vid våra platser 1K och 2K. Hon fixade allt! Förrätter och efterrätter var bra, det andra ligger lite efter konkurrenterna. Men, servicen var topp notch!

BA och American marktjänst Toronto
Störst tack går till BA och AA i Toronto. Det läckte vatten på Terminal 3 i fredags, och det gjorde att vi fick parkera vid Terminal 1. Jag hade chansat lite, och bokat separat biljetter (en betald, en bonus) med AA till LGA fredag kväll med 1.15t transfer (MCT visade sig vara 1.30t). Vi parkerar ca 30min sent, och vi hade en 747-400 med World Traveller Plus mellan dörr 2L och First. Självklart blev det dörr 2L som gällde, och vi kommer nu ut rätt sent. Vi har 40min, och skall nu genom hela T1, ut landside i Kanada och kliva ombord tåget till T3.

Vi inspirerades av den berömda kanadicken Ben Johnson, både med sprint och doping (vår var den godkända, franska sorten som är flytande) och klarade ta oss till T3 med en kvart kvar till AAs flyg till LGA. Här tar turen slut då vi får ett nej till att följa med (liten notis: flyget försenades sedan med 30min, men ok). Däremot inga frågor alls; vi fick välja exakt vilken avgång som helst nästa dag.

Sedan gick jag till BA för att tala om hotell för natten. Jag var fullt medveten att vi hade eget ansvar för detta med två olika biljetter. Efter ca 10min i kö hos biljettgänget blir det vår tur. Jag är som alltid ärlig och berättar att vi hade två olika biljetter... Svaret är "Under normal circumstances, we are not responsible for this, but let me check with my manager". Det var mer "jag gör så här" snack med chefen hörde jag :)

Det hanterades så här:
Vi fick varsitt rum på Sheraton, 3 min från check-in
Vi fick CA$50 till middag, CA$25 till frukost och "i fall ni vill stanna lite längre, CA$50 för lunch"
Jag fick en kopia av min bokning med kommentarer till hotellet i New York så jag inte behövde betala för fredagen där
Och.. min polare är SPG Platinum så Sheratonupplevelsen blev rätt bra den också

Exemplariskt av BA, men jag tror det handlade om den situation som uppstod med terminalerna i Toronto. Men det var ju inte BAs fel.

Så samma lärdom som alltid: stressa inte, res bara med handbagage, var trevlig och artig, fråga utan förväntningar, håll dopningen ombord på rätt nivå, och se någorlunda respektabel ut med kläderna så löser det sig.. Okey då, det hjälper kanske med ett BAEC Gold samt en Förstaklassbiljett :)
 

Senator

Moderator
Dålig sökteknik?

Din suparkompis Sembi har startat en och till skillnad mot dig lyckades han få rubriken förståelig, dvs. få med Ni mellan gjorde och bra ;)

http://www.businessclass.se/forum/threads/british-airways-det-här-gjorde-ni-riktigt-bra.19121/

Tack.. Min copy/paste i rubriken gick fel och en minut efter jag postade detta anmälde jag tråden och bad om en ändring :)

Ja, min sökförmåga är nog inte den bästa. Tur att vi har dig @Homer som är så duktig då som kan påpeka detta till oss...
 

WTP

Medlem
Nu går det reklam på tv ngt med tacos om jag inte minns fel och skådespelare som @Homer använder för sin avatar är med.

Men icke! Min första association är just HOMER. Sjukt... :rolleyes:
 

Concorde

Founding Member
Härligt att höra Senator. F+Gold brukar göra att servicen blir extra bra.
Roligt sammanträffande. Om drygt två veckor gör jag exakt samma resa med en av mina goda vänner. ARN-LHR-YYZ stop 1 natt YYZ-LGA stop 4 nätter LGA-YYZ stop över dagen YYZ-LHR-ARN, men vi kör endast högsta tillgängliga kabin dvs. CE och F.
 
Toppen