Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Direktorn

Medlem
Har lyckats nå 900 tp nu. Synd att man inte kunde kvala på gamla nivån nu bara:) Upplevde det som lätt att nå silver nivån som fritidsresenär med en långresa och ett par kortare resor. Förstår och respekterar att BA höjer gränsen för guld.
 

dwin

Medlem
Årtiondets lågpunkt nådd hos BA. Hade en avios-resa som jag avbokade i mitten på juli. Pengarna sattes in på mitt konto, men inte mina 115.000 avios. Jag mailar cust relations den 30 juli och nu, 2 mån senare(!!) svarar dom att det är bättre om jag kontaktar deras refund-team. Och gissa vad, jag får en vanlig postadress - ingen email....vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det här gör mig så förbannad så jag kommer att ta mina 2500-3000 TP årligen ngn annan stans.
 

Alx

Medlem
Årtiondets lågpunkt nådd hos BA. Hade en avios-resa som jag avbokade i mitten på juli. Pengarna sattes in på mitt konto, men inte mina 115.000 avios. Jag mailar cust relations den 30 juli och nu, 2 mån senare(!!) svarar dom att det är bättre om jag kontaktar deras refund-team. Och gissa vad, jag får en vanlig postadress - ingen email....vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det här gör mig så förbannad så jag kommer att ta mina 2500-3000 TP årligen ngn annan stans.

De hade verkligen kunnat skött det hela snyggare, helt klart! Jag råkade ut för exakt samma sak (även det i Juli). Jag avbokade och fick tillbaka pengarna men inte Aviosen. Jag skickade in en begäran om att få tillbaka även dessa. Eftersom det dröjde med svaret så ringde jag till Tyskland och fick omedelbart tillbaks poängen.

Mitt tips är således att ringa för att få tillbaka poängen snabbast och lättast möjligt. De verkar ha haft någon form av strul med återbetalningen av poäng under sommaren.
 
Toppen