Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

Alf

Medlem
Jag tycker att BA har blivit mycket bättre på flyg Arlanda - Heathrow. Bra mat och vänlig service.
Lite förvillande är att man serverar förrätt och efterrätt före huvudrätten.
Bifogar två exempel på menyer. Visa bifogad bild 74268

Håller helt med dej. Uppsvinget på sträckan ARN -LHR är föredömligt bra med en överlag jämn och bra service vid alla tider. Även maten har blivit mycket bättre, i varje fall i C klass. Tyvärr är det fortfarande mycket ojämn kvalitet på långlinjerna. Beträffande efterrätt i samband med förrätt så är det ju bara att spara den skålen till efter huvudrätten som kommer separat.

När jag åkte senast med barn och barnbarn tog sej kaptenen tid att låta barnbarnet provsitta hans plats i cockpit och låna kaptensmössan efter vi dockat vid bryggan på ARN. Gissa om det blev ett minne för livet för sexåringen.
 
Fredag eftermiddag och man bokar in den tidiga eftermiddags flighten från LHR till ARN kl 13.20 för att i lugn och ro äta en trevlig middag med vänner i huvudstaden, självklart fastnar man på kontoret lite längre än väntat och helt plötsligt gäller det att man hinner Heathrow Express 12.10 för att vara på den säkra sidan och hinna flyget.

Taxin glider in 12.07 och nu gäller det att man tar rejäla kliv mot Expressen för att det här inte ska bli svettigt på riktigt. Yrandes ner 12.09 och inget tåg i sikte, snabbt mot tågvärd och tåget är såklart försenat "men kommer anlända snart"...

Tåget rullar in 5 minuter sent, ombord, fina tider, det här kommer gå men det blir ändå lite lagom stressigt. Tiden går och tåget är såklart trasigt, nu jäklar kan det bli tight, 12.25 innebär att jag når terminal 5 först 12.40 och har exakt 5 minuter på mig innan säkerhetskontrollen kommer stoppa mig(senast 35 minuter innan ska man vara igenom). Springer av tåget, rätt in i hissen, klickar frenetiskt på knappen men dörrarna stängs inte, ser hur det väller ut folk påväg mot hissen, det tar tid och till slut så är vi påväg upp mot departures, med väskorna i högsta hugg tar jag 150 meter sprint förbi rörliga hinder. 12.46 visar klockan när jag flyger in i securityn och missat flyg är ett faktum, "please go to the ticket office".

Efter en snabb googling så inser jag att en ny biljett kostar 200 pund och ångesten hopar sig när det närmar sig min tur. Jag berättar att jag missat mitt flyg eftersom Heathrow Express blev inställt och vips har jag en ny biljett till 17.00 flighten istället. BA, det här gjorde ni bra!

4 timmar i loungen och en afternoon tea senare så sitter jag glad som en lärka påväg till Sthlm, sen men påväg. Det här är anledningen till att man flyger med bolag som BA.
 

Sweden

Medlem
6C898041-2E85-4284-A812-CB578F458B73.jpeg
F172E21B-6FE2-43DC-AB2C-B6AED081D476.jpeg
1265B8A3-ECAC-43ED-B6B0-010BFD99C6F6.jpeg
E03DBA94-B1DF-40F5-9327-3658EB90F0E8.jpeg
Är just nu i Madrid och väntar på sista kvällsflighten till Lisbon. Ska besöka goda vänner där över helgen.

Brukar ett par gånger per år köra STO-LHR-MAD-LIS med BA & IB. Man kan hitta Business för ca 5.000 SEK. D-klass, 240 TP och 15.351 Avios :D.

Särskilt bokat denna helg då BA tillfälligt kör med sprillans ny Airbus 359, LHR-MAD. WOW... som att åka ny bil... luktar gott. Mycket nöjd med deras nya 359. Kort flygtid bara, idag 1.45. Svårt att hinna med att fika, äta, fika och vila i deras mini-suites... Mycket bra service av många kabinanställda som ska tränas in. Ny test på söndag då jag åker "tillbaka."

Trevlig helg!
 
Last edited:

Sweden

Medlem
I söndags åkte jag MAD - LHR med BA 457 (ny Airbus 359...:)). Vi blev ca 20 min sena från Madrid, kaptenen meddelade att vi bara skulle bli 5 minuter sena till Heathrow. Han påtalade att vi var många pax som hade connections och att de skulle göra allt de kunde för att komma så snabbt som möjligt till London.

Väl ombord kom pursern innan landning och mycket artigt påtalade att jag hade Premium Transfer Drive som väntade på mig vid gaten, de skulle eskortera mig till min nästa flight. Lite överraskad då jag ändå hade ca 1 timme till nästa flight... men positivt överraskad över denna service :).
IMG_1288.jpg


Vid gaten möte jag Ramandeep, hon stod med en padda med mitt namn på. Leende och fick känslan att jag var hennes första kund idag. Glad, pigg och alert! Snabbt ner till bilen, en hel van till mig själv. Körde runt lite på terminal 5, snabbt av för att passera security... Ramandeep var hela tiden före mig och eskorterade mig supersmidigt. Snabbt ut igen till bilen med chauffören Sam... kort biltur till min nya flight BA 780 till Stockholm 13.20. Trappa upp, Ramandeep trängde sig före hela kön med mig så att jag kom ombord som en av de första. Hon bokstavligen överlämnade mig till Pursern ombord på BA 780.

Från ena planet till det andra tog det bara 13 minuter. Både Ramandeep & Sam levererade service på topp. Har idag skickat in en Golden Ticket till Ramandeep & Sam för utmärkt kundbemötande. Har tidigare bara givit Golden Ticket till några kabinanställda... extra roligt när man möter andra flygbolagsanställda som man kan premiera för utomordentlig service! Tack British Airways för att ni tog hand om mig!
 
Last edited:

Gizmo79

Medlem
Inte värt att skriva en reserapport om, men hade nog den bästa flygningen jag varit med om hittils i economy för ett par veckor sen LHR - MIA.
Riktigt trevlig personal som passade upp på oss under hela flygningen. God mat och dom såg till att man hela tiden hade något att hälla i glasen (läs plastmuggarna)
Hade inga större förhoppningar på denna flygningen så det var en riktigt trevlig överaskning. Resan hem var nattflyg där vi sov mesta tiden, men även här var känslan åt det positiva hållet.
 
Toppen