Jag har precis bokat en resa med BA över telefon. När jag var klar med den, så slog det mig att jag har bokat en USA inrikes Avios-resa på fel datum, så jag tog och frågade om han kunde ändra den åt mig, eller om jag helt enkelt skulle gå online och avboka och boka en ny. Han var lite tveksam och hummade och så, så jag sa, det är lugnt jag kirrar det själv. "Ja, alltså eftersom resan är idag så kan man nog inte avboka och få tillbaka sina poäng". Ooops, den detaljen hade jag själv missat att 19/2 innebar idag.
Han lovade han skulle kolla med sin supervisor och sen informera mig via MMB på min andra resa om det gick. Jag sa han inte behövde lägga någon tid på det direkt. Vi snackar 7500 avios och 47kr, så jag sa det är idiotskatt man får betala ibland när man är korkad.
Iaf, några minuter senare dök det upp ett mail från BA som sa att min resa idag är avbokad och att inga Avios betalas tillbaka. Jaja tänkte ja, inte hela världen. Sen 5 minuter senare kom det ett meddelande via MMB från honom som sa att det inte gick att avboka och få tillbaka avios, så istället skickar de en voucher på 7500 Avios.
Rätt snyggt gjort av dem tycker jag.
Sen en liten parentes, han tackade mig för att jag kunde uppge bokningsklass på alla legs i min resa jag bokat innan. Det underlättade väldigt mycket för honom. Jag hade ju alla detaljer från ITA Matrix och det blev på öret samma pris som det blev prissatt där. Så, ha alla detaljer från ITA Matrix när ni bokar över telefon, det uppskattas.