British Airways companion voucher frågor

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MrBonusHunter, 21 Maj 2015.

1. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle vilja boka en resa till Asien i januari och undrar om det är möjligt att
    1) boka 2 veckor för mig och en person och sedan ändra min tillbakaresa till 2månader senare? Står att man måste resa tillsammans så antar det inte går att boka olika inresor men är det möjligt om man ändrar?

2) om man får en gold upgrade voucher vid 2500 tier points till nästa resklass kan man använda den vid companion voucher bokning, dvs boka premium economy med avios och uppgradera till Business
    3) Om man bokar lägsta ekonomi med pengar blir uppgraderingen till premium ekonomi om man använder vouchern eller är det ekonomi flex?

2. Hej,

Fråga 1: du och kompanjonen måste resa tillsammans från dörr-till-dörr båda vägar. Du kan inte ändra returen för en person.
    Fråga 2: ja, i mån av plats kan du uppgradera en Avios bokning med Gold Upgrade Voucher
    Fråga 3: ja, du kan bara uppgradera till nästa klass med Gold Upgrade Vouchern. Det jag inte vet är om reglerna skiljer sig vilka klasser som går att uppgradera. Jag kollade snabbt på villkoren för min och jämförde med Avios uppgraderingar. Med Avios står det vilka bokningsklasser som gäller, men det verkar inte vara krav för Gold Upgrade Vouchern. Det verkar gå med vilken bokningsklass som helst..

3. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    [QUOTE="Senator, post: 352823, member: 102

Fråga 3: ja, du kan bara uppgradera till nästa klass med Gold Upgrade Vouchern. Det jag inte vet är om reglerna skiljer sig vilka klasser som går att uppgradera. Jag kollade snabbt på villkoren för min och jämförde med Avios uppgraderingar. Med Avios står det vilka bokningsklasser som gäller, men det verkar inte vara krav för Gold Upgrade Vouchern. Det verkar gå med vilken bokningsklass som helst..[/QUOTE]

Så du tror att jag kan köpa en lägsta ekonomibiljett och uppgradera den till Premium ekonomi med vouchern?

4. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det finns plats så går det

5. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gold Upgrade vouchern ger dig uppgradering en kabinklass oavsett vad du har för bokningsklass på den underliggande biljetten. Jag har själv bokat 2-F-1 i Business med Avios och sedan uppgraderat till First med Gold Upgrade, det måste bara finnas platser bokningsbara med Avios i den högre kabinklassen.

MrBonusHunter gillar detta.
  6. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lånar tråden lite.
    Vill boka 2-4-1 GOT-LHR-GIG och undrar följande:
    måste man ringa kundtjänst (hittar inte att man kan göra de på British Airways.com) för att boka GOT-LHR i eco och LHR-GIG i business och lika på tillbakavägen och isf kostar det extra?

7. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är enklast att ringa supporten, säg att du inte kan boka på hemsidan och därför vill slippa telefonbokningsavgiften. De brukar vara tillmötesgående, pröva annars att ringa upp en annan agent.

WTP och 011430121 gillar detta.
  8. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort detta online, välj att du vill ha stopover på LHR men välj vidare resa samma dag då borde du få möjligheten att välja olika klasser på sträckan.

WTP gillar detta.
  9. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta låter som en bra workaround.
    Tack, ska prova!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!