Senaste nytt

British Airways Club Europe / Club World Stockholm-London-Miami - rookierapport

gusten

Medlem
Gillar personligen inte alls den nya säteskonfigurationen i Club World. Fönsterplatsen tycker jag är lätt klaustrofobisk och i aisle sätet har man ingen som helst fönsterutsikt, särskilt om dividern mellan stolarna är uppe. Sitter man bredvid en okänd så tycker jag att det är lite obekvämt att sitta och titta varandra i ansiktet under långa stunder..Känns underligt att åka baklänges också. Och modellen med en nedfällbar pall för att bilda lie-flat var inte något vidare..Nej. Nästa long-haul kommer jag om möjligt undvika Club World, tyvärr.
 

Senator

Moderator
Gillar personligen inte alls den nya säteskonfigurationen i Club World. Fönsterplatsen tycker jag är lätt klaustrofobisk och i aisle sätet har man ingen som helst fönsterutsikt, särskilt om dividern mellan stolarna är uppe. Sitter man bredvid en okänd så tycker jag att det är lite obekvämt att sitta och titta varandra i ansiktet under långa stunder..Känns underligt att åka baklänges också. Och modellen med en nedfällbar pall för att bilda lie-flat var inte något vidare..Nej. Nästa long-haul kommer jag om möjligt undvika Club World, tyvärr.

Jag kan säga så här: för mig finns det två olika världar som delas in i:
Upper-Deck B747-400
B777 samt lower deck B747-400

Det är lite tight när man trycker 8 stolar i bredden tycker jag. Jag har aldrig behövt stirra på någon länge, det löser man vid att ta upp skärmen som enbart behöver vara nere under säkerhetsgenomgången. Håller med att sängen känns en aningen ostabil med pallen...

Men överlags är produkten rätt så bra, och jag sover ganska skönt. Club Worlds styrka i min världen är att man inte begränsas av att t.ex. sängen skall in under stolen framför. Kabinen känns trång, men själva stolen rymlig och luftig då man inte begränsas av att glida under en stol i sovläget. Det är fördelen med stol/pall funktionen.
 
Toppen