Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

kexxcream

Medlem
Antingen gör man en multi-city-sökning eller så stoppar man in HEL som advanced routing code åt båda hållen. Detta står faktiskt i ITA's egna hjälp om man tittar där....

Försökt reproducera ALU 's resa fast till ORD i september men fick upp felmeddelandet att jag har "exceeded quota" sedan tog det stopp. Men om jag har förstått det rätt så ska det vara: ARN-HEL-LHR-LCY-JFK-ORD-JFK-LCY-HEL-ARN.

Ska man använda multi-city funktionen för ovanstående resa eller tillämpa round-trip och sedan köra stoppen som advanced routing?
 

agehall

Medlem
Du gör standard fel 1A som alla gör - du försöker göra för avancerade saker direkt. Börja enkelt och utöka till mer och mer avancerad routing.

I en så där komplicerad routing lär du få ta till både multicity och routingkoder.
 

Homer

Medlem

Homer

Medlem
Kanonpriser till Barbados och CPT, någons som hittat platser till de priserna?

Barbados.jpg
Capetown.jpg
 

agehall

Medlem
Borde göra så, men tiden räcker inte till denna gång. Egentligen "behövde" jag inte heller alla de 760 TP jag får, guldkortet kom i hamn ändå, men det känns ändå som jag fick ihop det rätt bra.

Fast isåfall är det ju GUF2 och GGL som är nästa morot...
 

Treo

Medlem
Kanonpriser till Barbados och CPT, någons som hittat platser till de priserna?

Nej, det är flera kanonpriser jag inte kunnat återfinna.
För bl a CPT får jag också upp varierande priser på "första erbjudande sidan" (den du klippt in) vid olika tillfällen ... tror det pendlat mellan drygt 11 och 23 k(!)
 

gunry

Medlem
Hej, har lyckats sätta ihop följande på ITA (går nog att förbättra för maximal TP-utvinning):

Skärmavbild 2014-05-30 kl. 19.46.31.jpg

När jag tidigare satt ihop sådana här resor på ITA så har jag aldrig lyckats boka den. Har testat bl.a. Expedia men får det helt enkelt inte att fungera. Hur föreslår ni att jag skall gå tillväga för att försöka boka detta?

Ber om ursäkt ifall detta finns beskrivet någonstans som jag missat.
 

agehall

Medlem
Det där borde vara helt bokningsbart - enklast är att ringa BA.

edit: Och välkommen hit. Hoppas vi får se mer inlägg från dig i framtiden!
 

gunry

Medlem
Tack! Då vet jag hur jag går vidare. Det är för övrigt ingen som har tips på hur man kan utöka TP-uttaget med lite mer kreativ routing?

Tack också för välkomnandet. Har läst här i över ett halvår utan att skriva, blivit mer intresserad pga ökat resande i tjänsten och privat. Har snittat 2 flights i veckan sedan i höstas, dock först nu BAEC Bronze. Blir Silver i sommar och siktar på Gold under hösten.
 
Toppen