British Airways Boeing B787 lay-out

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 16 November 2012.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Från en bekant som är 747 pilot på British Airways:

Just been looking at the 787 manuals, 2 nice small club cabins one of 3 rows and one of 2.

Galley locations look odd, with 1 in front of first 3 rows then another one and a third right at the back. Rear club cabin might have quite significant through traffic as WTP has no specific toilets with nearest being in front of the 2 row club cabin and 2 7 rows back in Y. Only 2 toilets in J.

WTP = World Traveller Plus (Premium Economy)

787'an kommer inte ha F kabin till att börja med då den är ersättare för 767-300. Dock lär det bli F kabin i den sträckta 787-9 om marknadsklimatet stödjer detta vid launch.

4 personer gillar detta.
  2. bL0m

bL0m Medlem

Tack för informationen!

Med andra ord så blir det tre kabiner i vissa 787 och sedan fyra kabiner (First, Businessclass, Premium Economy samt Economy) med 787-9?

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är säteskonfigurationen i Club World? I WT vet jag att det är 2-4-2 som gäller, antar att WTP är 2-3-2. Kommer vi att få se en ny CW produkt på B787:an och A380 när de tas i trafik nästa år?

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    2-3-2 Club på 787 vad jag förstått. British Airways lär dröja med att ersätta sin snart 6 år gamla CW stol. Detta då den erbjuder maximal utväxling mätt i antal säten samt komfort. Inget annat bolag får in så pass många stolar i business som är fully flat, 185cm.

Priset man betalar är som de som testat vet att man kan behöva kliva över grannens ben om denna ligger ner. Personligen kan jag stå ut med detta då sätet är mycket bekvämt liggandes och sittandes och British Airways har bra priser i business.

FYI BAs första 787 är beräknad i maj månad.

5. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer British Airways 787 fleet bli väldigt "premium heavy" med 4 klasser? Vissa av deras 747 och 777 är ju det...

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Nope inte i första 787 iterationen. Tre-klass (Club, WT+ samt WT) på 787-8. Dock lär den sträckta varianten 787-9 har 4 klasser ombord.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer vi att få se 787 på ARN rutten när 767 så småningom försvinner?

8. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte lite overkill att köra 3-klass mellan LHR-ARN? :)

9. Personligen tror jag mer han menade att det var två sektioner med business. en med 3 rader och den andra med 2

10. :).... något säger mig att när 762:an som går idag (eller är det en 3:a?) ska fasas ut som kommer vi bara se A321 på den sträckan i flera år

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!