British Airways börjar flyga A380 till Singapore

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Martin Björnström, 28 Februari 2014.

1. Från den 28:e Oktober 2014 så börjar British Airways flyga Singapore rutten med A380 tre gånger i veckan. British Airways övriga A380 rutter är Los Angeles, Hong Kong, Johannesburg och snart Washington DC (från 1:a September).

British Airways flyger A380 på BA11/BA12 flighterna på tisdag, torsdag och lördag från Heathrow respektive onsdag, fredag och söndag på returen.

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Betyder det här att flygen till Sydney försvinner(jag räknar med att de inte flygs med A380) eller är det en annan avgång som fortsätter till Sydney?

3. Här är en bild på BAs A380 från Hong Kong som jag tog förra veckan...

photo.JPG

Gällande British Airways till SYD, så är det väl 2x flighter LHR-SIN och sedan 1x som går vidare?

1 person likes this.
  4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Detta infaller samtidigt som British Airways helt slutar med egen metall till SYD.

5. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åh f*n. Vad kör man vidare med då? Blir det Qantas om Ow medlem? En dummy bokning jag gjorde visade att British Airways 15 fortfarande går på Sydney?

6. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig att jag har sett någonstans att alternativet skulle bli med Cathay Pacific HKG-SYD:confused:

1 person likes this.
  7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Henrik är korrekt. Inget fel på Cathay Pacific:)

8. Jag hoppas att British Airways börjar codeshare med Cathay Pacific på London-Hong Kong, så att man kan flyga med Cathay Pacific istället för British Airways på sträckan.

Cathay Pacific har generellt dyrare biljett till Hong Kong än British Airways från Sverige.

1 person likes this.
  9. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer British Airways att sluta flyga SIN-SYD från november 2014? Var finns den informationen. Har en British Airways F bokad på BA16 SYD-SIN 19 november.

2 personer gillar detta.
  10. Är detta bekräftat? Hittar ingen information om detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!