British Airways A319 plan nödlandade på London Heathrow idag (24 maj)

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Dr. Miles, 24 Maj 2013.

1. BA plane makes Heathrow emergency landing after engine fire | Reuters

2. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
  3. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta har lett till att jag nu sitter standy i loungen pga att min avgång 1540 är inställd. Det ser inte direkt ljust ut att komma med idag. Dessutom måste jag säga att Menzies är fruktansvärda att ha att göra med. Maken till dålig hantering har jag aldrig varit med om. Dessutom har de noll koll på rättigheterna enligt EC 261/2004. Antar att det kommer bli strid i efterhand om kompensation också! Ingen bra start på min och sambons resa för att fira årsdag i London.

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Nej vad tråkigt!
    Jag lider med er. Tyvärr har British Airways ställt in alla Europa flygningar t.om. 16.00 UK tid.
    Prova ringa direkt till British Airways istället. Menzien är gravt inkompetenta, och i detta fall går dom endast på brief från sin uppdragsgivare, British Airways. British Airways har som policy att vägra boka om på annat än British Airways och American Airlines.
    Det är nog bara att bita i det sura äpplet idag erhel. Och strid kommer det bli, British Airways är riktigt sopiga vad gäller irrops och kompensation.

Stå på dig om att få bli bokad på AY via HEL.

Last edited: 24 Maj 2013
    1 person likes this.
  5. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står på British Airways.com att alla short-haul är inställda fram till 16:00 då en bana är stängd.
    LHR är ju extremt sårbar när dom kör på 100%.

Skönt att allt verkar gått bra dock.

6. Mycket händer över luftrummet i Storbritannien idag. Nu har Royal Air Force (RAF) varit i sväng med ett flygplan från PIA som har landat på STN på väg till MAN
    BBC News - RAF jets scrambled after incident

Gällande British Airways incident verkar man ha hanterat detta väldigt bra. Påminner alla att det är "Better to be safe, than sorry".

1 person likes this.
  7. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    vart har ni sett att båda motorerna tagit skada? sitter i london men på nyheterna säger de inget om vad som hänt bara att det varit en explosion i motorn och att de nödlandat.

8. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det är nog så det blir Concorde, men jag tänker se om vi kommer med ändå. Vi är i alla fall bekräftade 0730 imorgon. Strid i efterhand har jag väntat mig, tur att vi båda är jurister...

9. Jag vill inte lägga mig i kompensationsdiskussionen, men vänligen påminna om varför LHR är stängt fram till 16:00 BST. Under morgon har en motor på ett flygplan fattat eld, och har medfört en större räddningsoperation på Europas största flygplats. Kanske dags att skänka tankar till att denna gången verkar detta ha gått väldigt bra, och tänka på 75 människor som troligtvis har upplevt detta i olika grader av ångest, rädsla, och kanske stort obehag.

Fundera på detta lite innan vi drar fram stridsyxan gällande alla möjliga EU direktiv och annat.

1 person likes this.
  10. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart är det viktigaste av allt, och det enda som egentligen betyder något, att passagerarna och besättningen i planet är välbehållna och att det inte blev värre än vad det blev. Flygplatsen är inte stängd till 16, det är British Airways som ställt in alla shorthauls. Jag väljer British Airways bland annat just för att de har skickliga piloter, och denna händelse är ännu en påminnelse om detta. Om det lät som att jag inte bryr mig om den traumatiska händelse detta måste vara ber jag om ursäkt för det. Det var absolut inte menat så.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!