Senaste nytt

British Airways 2-4-1 voucher och flyg med BA Limited

JensE

Medlem
Ok hälsa då!
Nu bokade jag iofs F men kan vara bra att få ett korrekt svar för framtiden.
Hon jag pratade mig senast blev förbannad på mig då jag envisades med att de hade fel.
 

Senator

Moderator
Ok hälsa då!
Nu bokade jag iofs F men kan vara bra att få ett korrekt svar för framtiden.
Hon jag pratade mig senast blev förbannad på mig då jag envisades med att de hade fel.

Så, snabbt svar från Frk A på BA:

Hej du,
Beklagar verkligen missvisande info. Självklart kan man använda 2-4-1 voucher LCY-JFK.
Jag har bett EC om att briefa personalen för att undvika framtida frågetecken.

Vad som däremot inte är möjligt är att använda Avios för UG från WT+ LHR-JFK till Club LCY-JFK. Men det är ju ett helt annat scenario än din frågeställning.


Så det är bara att köra på... :)
 

JensE

Medlem
Där ser man. Gick inte att resonera med tyskorna dock.
Nåja nästa gång då kanske. Min polare ville gärna prova på efter jag berättade om min resa i somras.
Men han överlever nog att åka F båda vägarna :)
 

Concorde

Founding Member
Där ser man. Gick inte att resonera med tyskorna dock.
Nåja nästa gång då kanske. Min polare ville gärna prova på efter jag berättade om min resa i somras.
Men han överlever nog att åka F båda vägarna :)

Du har väl Gold Jens? Då kan du ju ändra/boka av kostnadsfritt.

När inkompetensen i Bremen blir för stor brukar jag ringa UK Gold line eller en nivå upp till, förklara, be dom göra reservationen på hold, sedan ringa till Bremen och betala skatterna...

Vad kul att Frk A är närvarande på bc.se :)
 

Senator

Moderator
När inkompetensen i Bremen blir för stor brukar jag ringa UK Gold line eller en nivå upp till, förklara, be dom göra reservationen på hold, sedan ringa till Bremen och betala skatterna...

Problemet är väl att dom inte kan se 2-for-1 vouchern med regler? Har du bokat denna via UK som du beskriver ovan och sedan ringt Bremen?
 

JensE

Medlem
Du har väl Gold Jens? Då kan du ju ändra/boka av kostnadsfritt.

När inkompetensen i Bremen blir för stor brukar jag ringa UK Gold line eller en nivå upp till, förklara, be dom göra reservationen på hold, sedan ringa till Bremen och betala skatterna...

Vad kul att Frk A är närvarande på bc.se :)
Jepp, jag har gold.
Tycker dock att bokningen blev ganska bra ändå så behåller nog den.
Kommer fram exakt samma tid som BA0001 men har tull och immigration som lägger på lite tid.

Lite OT men det är fritt att ändra hur jag vill fram till avgång om det finns reward availability?
Går det att se fare reglerna någonstans?
 
Toppen