Senaste nytt

Brisbane-Kapstaden i över nyår finns det några fiffiga lösningar?

ACervin

Medlem
Familjen skall mötas på halva vägen i Kapstaden över nyår fram till trettonhelgen 29/12-8/1. Det verkar som resten av världen är på väg dit och halva Australien kommer tydligen från Sydafrika och skall hem. Economy ToR ligger på 20 000 +. Finns det några förslag på routing som kan hjälpa till att få ner kostnaden eller någon rutt som kan vara lämplig för bonus uttag. Har ca 320 000 EB och 180 000 US Airways att spela med.
 

MartinH

Medlem
Enligt Awardtravelr.com ska det kunna gå att sy ihop nåt kul :)

BNE-BKK-ADD-JNB-CPT (TG C, ET C, ET C, SA C)
depart Dec 28 14:20
arrive Dec 29 22:55

Har bara gjort halva jobbet, lite får du kolla själv ;)

Med sharedealen på US DM nu, 100.000 miles kostar 1135 USD x 1,3 (south pacific-africa) + skatter (en väg 700 kr) blir typ 11000 kr, bra deal!

Lycka till!
 

Kricka

Medlem
Jag hade oxå funderingar på Sydafrika över jul och nyår men insåg det nästan omöjliga i
att få en bra biljett. Har inte kollat Ethiopian och Qatar som ju bägge flyger från Sthlm.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade oxå funderingar på Sydafrika över jul och nyår men insåg det nästan omöjliga i
att få en bra biljett. Har inte kollat Ethiopian och Qatar som ju bägge flyger från Sthlm.

Lite OT.

Bryssel/Amsterdam-Johannesburg t/r med South African Airways(SA, Fare basis: DXMASBL) kostar ca 17.500 SEK inkl. skatter och Barcelona-Johannesburg t/r med SWISS(Fare basis: ZICSWIES) kostar ca 17.100 SEK inkl. skatter.
Båda priser har några platser på avgångar i mitte/slutet av december.

Om du vill spara ett par tusenlappar så finns det också Egyptair Business class, men du kanske inte vill åka ett dry airlines. :p
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som det är väldigt dyrt att resa från Australien till Sydafrika. Det kostar över 30.000 SEK inkl. skatter i Business class.
Detfinitivt ett läge att använda poäng/miles.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kunde hitta följande award plats.

12/30(SU) SQ236 c1
Brisbane Singapore
14:40 20:40 333
12/31(MO) SQ478 c1
Singapore Johannesburg
02:30 07:10 772


1/8(TU) SA286 c1
Johannesburg Hong Kong
16:45 12:15+1 343
1/9(WE) TG601 c1
Hong Kong Bangkok(BKK)
13:25 15:10 380
1/9(WE) TG473 c1
Bangkok(BKK) Brisbane
23:59 12:05+1 773​


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det finns också utresa på 28 dec.

12/28(FR) TG474 c1
Brisbane Bangkok(BKK)
14:20 20:30 773
12/29(SA) ET619 c1
Bangkok(BKK) Addis Ababa
01:40 07:00 763
12/29(SA) ET809 c1
Addis Ababa Johannesburg
08:50 13:30 EQV​


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Tack toppen. Skall ringa i morgon och boka. Jag har själv letat på Award Nexus Finder men jag har problem med att få några resultat när det gäller routing. Är det något som du har i huvudet eller hur hittar du dom fiffiga omvägarna?
 

Dr. Miles

Expert
Tack toppen. Skall ringa i morgon och boka. Jag har själv letat på Award Nexus Finder men jag har problem med att få några resultat när det gäller routing. Är det något som du har i huvudet eller hur hittar du dom fiffiga omvägarna?
Jag använde ANA när jag sökte award platser.
Eftersom Awardtravelr hämtar info från olika källor litar jag inte på deras resultat av platstillgång bokstavligt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag glömde att skriva att jag kollade vilka rutter som finns mellan Johannesburg och Asien/Australien.

Mumbai
Singapore
Bangkok
Hong Kong
Shanghai
Beijing

Perth

Jag kunde hitta C award platstillgångar via Mumbai men det var inte någon bra anslutningstid varken dit- eller hemvägen.
Routing via Beijing eller Shanghai är kanske svårt att motivera pga rejäl omväg.

Jag har inte kollat platstillgång mellan Johannesburg och Kapstaden men jag antar att det inte var något problem för dig att söka separat alternativt köpa en separat biljett.
 
Toppen