Senaste nytt

Brasilien med Star Alliance

Mr Carter

Medlem
Skall åka till Brasilien om några veckor och funderar på vilket flygbolag jag skall åka med. Resan kommer at ske i C, har tidigare åkt med LH mellan GRU-FRA. Om jag ska åka med star Alliance, är LH bäst?
Inrikesflyg i Brasilien kommer att ske i Y, vilket bolag är då att föredra?
 

Dr. Miles

Expert
Om det är Star Alliance, så TAP Portugal flyger många destinationer i Brasillien från Lissabon och Porto. Jga vet dock ej om hur deras Business class produkt ser ut.

Inrikes Brasillien är nog TAM som gäller om du vill tjäna några miles/poäng till Star Alliance bonusprogram.
 

EricT

Medlem
Har inte åkt TAP men stolarna ser "sådär" ut på bilder. Dock har de sjukt många destinationer i Brasilien. LH är skräp anser jag...riktigt uselt!!!! En riktigt usel produkt. Välj Swiss!!!

TAM är också med i star och har OK Business
 
Last edited:

Murre

Medlem
Skall åka till Brasilien om några veckor och funderar på vilket flygbolag jag skall åka med. Resan kommer at ske i C, har tidigare åkt med LH mellan GRU-FRA. Om jag ska åka med star Alliance, är LH bäst?
Inrikesflyg i Brasilien kommer att ske i Y, vilket bolag är då att föredra?

Undvik TAP o TAM och satsa på ett lite tråkigare men säkrare kort LH. Har själv testat både TAM o TAP och vart inte imponerad av deras C-class. Som AHO säger inrikes är det TAM och det kan vara en upplevelse :rolleyes:
 

Palazzi

Medlem
Håller med om TK. Synd bara att deras nya Comfort Class inte finns på GRU-linjen, bättre Eco-extra finns inte!
 

ulagun

Medlem
Kollade TAP´s tidtabeller för något år sedan. Från CPH innebar bytet i LIS ofta övernattning där, kanske trevligt på utresan om man har tid.
Fördelen med LH är att de flyger både GRU samt RIO, Anser att deras C-class är helt OK.
Men även LX flyger väl till GRU?
TAM inrikes är enda alternativet om man ska ha Alliance poäng. Har hört att GOL ska vara bra att flyga med.
Fick en nostalgi kick för drygt ett år sedan. Flög med Varig som existerade fortfarande på inrikes, med gamla 737;or.
 

Dr. Miles

Expert
Stockholm-Istanbul-Sao Paulo t/r med Turkish Airlines i Business class kostar ca 19.200 SEK inkl. skatter

Fare basis: JN1BX
Ombokning: 50 EUR per gång
 
Toppen