Senaste nytt

Brandtens Travel Bucket List (BTBL)

Brandten

Medlem
Höjdpunkten! Eller ok då... resans överaskning kan jag säga. Var ju nya SAS loungen inrikes på Gardermoen. J****R va fin den blivit!

När jag bokade resan hade jag möjligheten att flyga (relativt) direkt till ARN från VIE men då Fru och MiniBrandten var i Oslo den här helgen och skulle hem kl1600 med SK882 så tänkte jag överaska dom med en liten detour VIE-OSL-ARN och ta samma flyg som dom hem.

Efter att jag landat från VIE så var återigen på jakt efter duschen. Inte för att jag var ofräsch (tycker jag själv iallafall) utan för att det känns gött å duscha i loungen innan man intar sin fika! :)
20181210_123952.jpg

Klev upp med raska steg till vanliga SAS loungen utrikes och frågar om jag kan få låna duschen, övertygad om att det måste finnas en.
Men nejdå. Du måste gå till inrikes loungen, men gör det, den är mycket bättre ändå, finare, större och med barista! berättade de för mig.

Gick ut, ner och bort förbi taxfree. Jag ser loungen härifrån. Precis bredvid julgranen... DÄR, säger jag och pekar till killen i säkerhetskontrollen där det står NO ENTRY - CREW ONLY på hela dörren. Sorry, du må gå hele veien ut og runt - säger han på lite go hurtig norska.

Eh, jaha, fast.... det är 40m dit... nu måste jag gå 40km?

JA!

Bakåt, bort, höger, ner, vänster, genom bagagebanden, ut genom tullen, höger, bort, upp, vänster, höger, fast track, säkerhetskontroll. Där står han, samma säkerhetsvakt igen, 20m framför mig fast nu på andra sidan glasdörren. Jaja - vänster, rakt fram förbi den där julgranen och vips så var jag framme.

Riktigt fin entré
20181210_130342.jpg



20181210_130423.jpg

Frågade efter duschen (ja jag vet, ett jävla tjat men NU SKULLE JAG DUSCHA!)
Fick nyckel och klev in. Stort, fint och med möjlighet att spela egen musik, vilket jag gjorde, på högsta volym!
Låtarna som spelades var:
- Sunny Lax - P.U.M.A (Original Mix)
- Urban Cone - Deja Vu (Oliver Nelson Mix)
- Estiva - Better Days (Original Extended Mix)
I mina ögon 3 RRIIKKTTIIGGTT grymma låtar i samlingen!
20181210_131059.jpg 20181210_130620.jpg 20181210_130610.jpg

Barista
20181210_133259.jpg

Uppdaterade er på forumet lite med hjälp av en cappuccino
20181210_133824.jpg

Mat
20181210_130516.jpg

Mer mat
20181210_130501.jpg

Platser
20181210_130510.jpg


Så vad har jag lärt mig av den här resan då? Jo att jag måste bli bättre på att hyra AVIS bilar så poängen till en ny resa ramlar in.

....och det är FORT! för nu rycker det i bokafingret!
 

Brandten

Medlem
Kommer säkert komma på mycket från resan i efterhand och en sak är ju stolen i Austrians B777-200 nya business kabin. Med mina 183cm och fotstorlek på 45 så var det dels för trångt att få plats för fötterna men sedan var den också minst 1dm för kort för att bli bekväm

När alla hade klivit av flyget i Vien så tog jag och testade ett dubbelsäte och där var det betydligt bättre plats att vrida fötterna och den kändes även längre men kan ju ha varit ett utfall av att fötterna fick plats. Personalen stod kvar och tittade förvånat på min vetenskapliga test och tillhörande förklaring varpå de meddelade att de aldrig hade hört någon som klagat på just detta tidigare. Kan det verkligen stämma undrade jag och klev av flyget.
 

FilipJ

Medlem
Även om detta inte är något jag ser mig själv göra tycker jag att det varit mycket underhållande läsning, vilken dessutom varit ackompanjerad av fina bilder! Tackar för det.
 

Brandten

Medlem
Tack! Första resan med nya telefonen (Samsung Galaxy S9) och måste säga att vissa bilder i sitt originalformat är helt magiska! Inte pga motivet utan pga kvaliteten för att vara en mobilkamera.
 
Toppen