Min erfarenhet är att Uber är väldigt responsiva på negativ feedback.
För ett par veckor sen så var jag i Beijing och skulle åka från mitt hotell till flygplatsen. Bokar en Uber-bil och ser att den kommer i närheten av hotellet, men sen när den är ca ett kvarter bort så stannar den där ett tag och sen avbokar chauffören min resa. Jag begär ju givetvis en ny körning, och nu så har "surge pricing" slagit till, så priset är 1.4x normaltaxa. Jag behöver ju ta mig till flygplatsen, så jag accepterar detta och begär en bil, Eftersom chauffören som jag fick första gången bara befinner sig ett kvarter bort så får jag samma chaufför igen.
Min gissning här är ju att han märkt att det slagit om till surge pricing och därför insåg att det var bättre att avboka min resa och förhoppningsvis få samma körning igen, men till ett högre pris. Jag skickade ett klagomål om detta och sa att jag inte ansåg detta vara ett professionellt agerande, och inom ett dygn så fick jag ett svar där de hade granskat ärendet och konstaterat att jag hade rätt, så jag fick mellanskillnaden mellan vanlig taxa och surge pricing återbetald.