Senaste nytt

Bra trevlig restaurang i London

Rustscheff

Medlem
Hawksmoor är väl ett måste om man vill ha restaurangens egenuppfödda kött. St John är alltid kul. Klassiska engelska ställen som funnits hur länge som helst är Simpsons och Rules. En ripa eller två på rules och en pint eller en stek från silvervagnen förflyttar dig tillbaka till 50-talet...
 

erhel

Medlem
Utöver alla excellenta förslag som redan räknats upp (kan instämma i de flesta som superba) så vill jag också slå et slag för Le Gavroche om man vill ha en riktigt klassisk upplevelse. Fransk klassisk mat med fransk klassisk service i en mysig lokal. Riktigt prisvärd lunch, eller okej prissatt middag. Kan hur som helst rekommenderas.
 
Hawksmoor är väl ett måste om man vill ha restaurangens egenuppfödda kött. St John är alltid kul. Klassiska engelska ställen som funnits hur länge som helst är Simpsons och Rules. En ripa eller två på rules och en pint eller en stek från silvervagnen förflyttar dig tillbaka till 50-talet...
Jag håller St John lite högre än Hawksmoor, fast båda är ju riktigt bra!
 

nilsson

Medlem
Många bra förslag här redan. Jag skulle vilja lägga till Rules som förslag.. Det är Londons äldsta restaurant och serverar klassisk brittisk mat som duvpaj och treacle tart (det var i alla fall vad jag hade senast). Fina lokaler, extremt korrekt bemötande och väldigt gott.
 

sembl

Medlem
Min nya favorit är Dinner by Heston. Bra mat till ett väldigt bra pris.

Ett annat tips är Barafina, bästa tapas-stället jag varit på. Enda problemet är att det är först till kvarn som gäller. Kommer man sent riskerar man att av bara farten dricka en flaska champagne i den synnerligen trevliga kön...

- Barafina är en av mina enkla favoriter. Medan man väntar så får man dessutom trevligt tilltugg i baren.

- Hakkasan och Nobu om man gillar japanskt och sjukt mycket snygga människor.

- Galvin La Chapelle med mycket bra mat och sjukt soft miljö

- Texture kan rekomederas, en riktigt bra restaurang som har en enklare syster 28-50 som också är kanon med stjärna.

- Hedone ute i Chiswick kan vara hit and miss beroende på servicen men maten är riktigt bra och ägs och drivs av en svensk kock bakom grytorna.
 

Ozz

Medlem
Gillar ni italienskt så kan jag rekommendera en liten mysig krog med kanonmat som heter Alloro.
Vi har varit där några gånger och aldrig varit besvikna.
Hittade inte deras hemsida men väl deras facebooksida.
 
Toppen