Bra trevlig restaurang i London

Diskussion i 'Restauranger' startad av wiggen1973, 28 Augusti 2013.

1. wiggen1973

wiggen1973 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min sambo ska vara ett par dagar i London i september. Vi har varit där ett antal gånger förr och det brukar bli samma restaurang/er man besöker, men nu skulle det ju vara kul att prova nåt nytt...

Det behöver ju inte vara något överdådigt med 3 Michelin-stjärnor, men lite speciellt och trevligt!

Någon som har några bra förslag?

2. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Min nya favorit är Dinner by Heston. Bra mat till ett väldigt bra pris.

Ett annat tips är Barafina, bästa tapas-stället jag varit på. Enda problemet är att det är först till kvarn som gäller. Kommer man sent riskerar man att av bara farten dricka en flaska champagne i den synnerligen trevliga kön...

2 personer gillar detta.
  3. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet ju inte vart du brukar gå annars, men själv går jag oftast till Nobu, Hakkasan, Gaucho Piccadilly eller MeatLiquor.

2 personer gillar detta.
  4. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ju myriader med restauranger att välja bland. Vad man gillar varierar dessutom en hel del men jag och min fru var i London i början av augusti och åt bland annat på The Northall på Corinthia Hotel vilket till alla delar var en trevlig upplevelse med bra och professionell service. Bra sommelier dessutom. Lugnt när vi var där och lätt att prata. Opera Tavern nära Covent Garden var också utmärkt med lite rustikare stil och goda engelska tapas i baren.
    Ha det bra i London!

1 person likes this.
  5. Hakkasan är fantastiskt bra om man gillar asiatiskt. Dessutom med en stjärna i Michelins guide.

1 person likes this.
  6. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Marcus Wareing at The Berkeley är superbra. Lagom fint men ändå avslappnat. Två stjärnor i Guide Michelin.

1 person likes this.
  7. rsimon

rsimon Medlem

Land:
    Sverige Sverige

St Moritz passar väl in på ditt önskemål om speciellt och trevligt. Schweizisk, alpmässig och god mat mitt i Soho. Käkade en fantastisk schnitzel Cordon Bleu där bl.a. Utmärkelse från Schweiz president samt certifikat från ostfrämjandet Confrérie du Gruyère pryder väggarna.

Pytteliten lokal, boka bord om du inte vill chansa.

1 person likes this.
  8. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dinner by Heston är en av mina favoriter och i källaren ligger Bar Boloud som är enklare och billigare men med prisvärd mat i Fransk-Amerikansk cafestil.

1 person likes this.
  9. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som så många andra redan nämnt: Hakkasan. Asia de Cuba på St Martin's Hotel är oxå trevlig på sitt sätt. Likaså The Gilbert Scott på St Pancras Renaissance Hotel. Aqua med sin takterrass å trevliga barer går oxå hem. MeatLiqour som nämdes ovan är mkt mer rockstil än många av de andra som nämnt. Modern Pantry, Smiths of Smithfield och St John's är riktigt trevliga i Farringdon. Drar du dig ner till Borough Market så kan jag rekommendera Fish! och där finns (förvisso kedja) Black & Bull. Och skall vi nämna några kedjerestauranger så tycker jag faktiskt Ping Pong (Dim Sum) kan nämnas, mkt gott å prisvärt. Inamo med sin interaktiva beställning är en upplevelse i sig oxå om man gillar japanskt. Tsunami i Clapham har oxå trevlig japansk mat. River Café... Ja, min gamla hemstad bjuder på många trevliga ställen...

2 personer gillar detta.
  10. perhall

perhall Medlem

Fish works precis nedanför Regent Street. Om ni gillar fisk!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!