Bra Teaffär i Tokyo

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av MangeEricson, 25 November 2015.

1. MangeEricson

MangeEricson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte bara höra om någon medlem här har koll på någon bra teaffär i Tokyo? Jag har själv inte så stor koll på te men det vore roligt att köpa med lite annorlunda te av bra kvalité och ta med hem när jag ska dit nästa vecka.

2. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Dr. Miles kanske kan hjälpa till med detta? :)

3. Tyvärr inte. Jag köper mina japanska te i min hemstad.

4. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr inte bekant med Japan men i min "hemstad" Shenyang har de ett jättestort Tea Market. Det är på 3 våningar, (4:a med bottenvåningen) med 20 -25 småprivata affärer på varje. Efter ett tag går man till "sin affär" och testar. Brukar testa nya långlagrade sorter av Vitt, Rött eller Svart te. Grönt te gillar jag inte då det är ganska nyskördat, dåligt torkat och smakar omoget. I affärerna kan man även köpa kannor, muggar och annat som hör till drickandet. Före mitt besök där drack jag mest kaffe och te om magen krånglade. Nu blir det en kopp kaffe till frukost och oftast rött te flera gånger dagligen.

MangeEricson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!