Senaste nytt

Bra säte i Business class på Swiss Airbus A330...?

Jonas C

Medlem
Ska ner till Tel Aviv och har funderat på att testa uppgradera med poäng till business (ser ut att gå via sas hemsida). Är det värt att slänga bort 30k EB poäng på uppgradering på en ca 4 timmars flygning? Ska väl tilläggas att jag inte har åkt business nån gång i en 330 förut. Bara småplan med blockat säte...

Just på ZRH-TLV så sker det ofta byten i sista minut till A321, så jag skulle nog inte spendera 30K poäng på att uppgradera. Poängen kommer nog till bättre användning på en SAS långflygning.
 

T_J

Medlem
Tack för varningen :)

Då behåller jag nog poängen till en flight som känns mer säker gällande plantyp. Åkte den sträckan i höstas och då var det 330 åt båda hållen och businessclass såg riktigt schysst ut. I för sig så tyckte jag det var helt ok i economy också.
 

agehall

Medlem
T_J - det är riskfritt att fylla i uppgraderingsformuläret på SAS hemsida och se ifall det går. När du gjort det görs en koll av platstillgång och du får bekräfta allt innan uppgraderingen görs.
 

T_J

Medlem
En sista fråga på ämnet. Finns det nån möjlighet att uppgradera vid gaten med EB poäng eller är det bara m&m som funkar?
 
Toppen