Bra restauranger och aktiviteter i Dubai

Diskussion i 'Restauranger' startad av Henke, 23 Januari 2013.

1. Henke

Henke Medlem

Hej,

Kommer att åka till Dubai nu i veckan och skulle vilja ha tips på Upplevelsefulla Restauranger, Magnifika Brunchställen och andra aktiviteter som ni kan dela med Er utav som gör en semester extra härlig.

Har själv kollat på ett antal Brunchställen som verkar vara helt magnifika men alla jag har hittat serverar enbart detta på Fredagar, vi kommer inte att kunna äta på en fredag. Finns det alternativ?

Hoppas att vi kan fylla på denna tråd med härliga Dubai tips.

2. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var mycket nöjd med Indego när jag åt där senast. Finrestaurantversionen av indiska rätter.

1 person likes this.
  5. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis hemkommen från Dubai & kan tipsa om en för oss ny restaurang med grym överblick över Dubai fountains. Boka bord på terrassen så har fri utsiktöver både vattenspeglar & Burj Khalifa. Länkar nedan.

Bice Mare Dubai

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ätit där med och kan varmt rekommendera restaurangen. Fantastiskt utsikt och maten var bra!

1 person likes this.
  7. Borna Akrami

Borna Akrami Medlem

Hej!

Al Basha är en restaurang att rekommendera, väldigt god och fin libanesisk mat om du gillar det stuket. Mycket dans och god mat, trevlig miljö! Rent generellt kan du få brunch på de flesta hotell varje dag om du frågar om det, men annars är det fredagar som gäller och då är alla hotell fullsatta med folk som vill kötta i sig en brunch. Fredagskvällar brukar det vara rätt fullsatt, oftast ett gäng lokala emirater och liknande.

One & Only Royal Mirage är riktigt riktigt fint, en fredag kväll är det fullsatt utav Expats, emirater och liknande, deras skybar är magnifik vilket jag rekommenderar om man är sugen på lite tilltugg/drinkar, hotellet har 3(?) restauranger om inte mer.

Har du vägarna förbi Doha får du skrika till om du vill ha tips!

Lycka till.

8. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har mer tips? :)

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åt nu i helgen på följande ställen, alla högt rekommenderade på diverse olika forum.

Zuma Dubai: mkt gott, mkt folk, inte överdrivet spännande. Säkert kort med alkoholtillstånd trots att Zuma inte ligger i ett hotell.

Dubai 2014 111.JPG

Amaseena (på Ritz-Carlton): festligt att äta utomhus. Stor och bra libanesisk buffé (inte min grej egentligen med buffé), juste service, kul med vattenpipa under hela måltiden. Lång sittning, vi åt för mycket (som vanligt när det vankas buffé).

Dubai 2014 180.jpg

Amal (på Armani Hotel, Burj Khalifa): bra indier, genomgående god mat, hade nog förväntat mig lite mer finess - det kändes en gnutta fantasilöst. Vi kom för sent för att äta på terrassen med utsikt över vattenshowen men kunde gå ut under måltidens gång. Bra service igen.

Dubai 2014 189.jpg

4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!