Bra poäng med SAS Economy Roundtrip

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Johan Andersson Melbi, 29 Juni 2011.

1. Jag håller på och bokar en weekendresa till London i augusti och noterade att om man väljer SAS kategori "Economy roundtrip" ska det trilla in 1,740 EuroBonus poäng när man har silverkort.

Om man registrerar resan på Aegean trillar det då också in 1,740 poäng? Kan notera att biljetten ligger på 1950 SEK, alltså rätt mycket poäng för en economy till London.

2. Om din bokningsklass på SAS flighter är bland "Y, S, B, E, M, H, Q, V", kommer du att kunna tjäna 100% miles på Aegean Miles&Bonus.
    Stockholm-London t/r med 100% intjäning ger ca 1,800 miles

Aegean Miles&Bonus intjäningstabell

3. Utresan är i klass L och hemresan i klass Q. Får man några poäng då, eller måste båda biljetterna vara i samma klass?

I så fall kanske det är bättre att använda SAS EuroBonus-kortet?

4. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag noterade att economy roundtrip biljetterna i vissa fall är ganska bra poängvärde. T ex en ec rt i Q-klass ARN-LHR i Augusti i Q-klass bägge riktningarna ger 2400 p (1200/sträcka) och kostar 2424 kr. Alltså i princip 1 kr/poäng, det är nog bland det bästa man får på SAS-flygningar, åtminstone kortdistans.

Edit: Och routar man via Oslo får man ihop 3600 p för 3157 kr, detta är faktiskt riktigt bra.

Last edited: 29 Juni 2011
  5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får 100% för Q klass och 25% för L-klass på SAS EuroBonus, så där är det en fördel för EuroBonus. Men försök boka i Q bägge vägarna, det är bättre value tycker jag (som jag skrev i förra inlägget).

6. Veteranobuff

Veteranobuff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste fråga hur ni gör detta med att "routa via Oslo" ? Eller ett annat exempel, resan till Köpenhamn via FRA, hur bokar ni dom resorna?! Hur går det till rent praktiskt? På Lufthansas web så kan man ju välja multiple trips men priserna blir ju skyhöga. På SAS vet jag inte ens om man kan välja multiple trips?

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Välkommen till businessclass.se!

Börja med att söka efter resor på matrix.itasoftware.com, då får du se de flesta bytesmöjligheterna. Sedan är det bara att boka på respektive bolags eller resebyrås hemsida, alternativt ringa och boka.
    Du kan därefter följa upp med att börja betala för expertflyer.com där man kan läsa biljettreglerna i fulltext och på så sätt upptäcka kreativa byten.

Fråga gärna oss här också innan du bokar, vi hjälper gärna till och expanderar din biljett!

8. Ett annat sätt är att boka via norsk Wideroes webbsida.

Om du vet specifik bokningsklass du vill boka på och vet att det finns platser på denna bokningsklass, boka först på Wideroe webbsida.
    Sedan använda Online chat och berätta att du vill bli bokad specifik bokningsklass(T ex Q klass).

Wideroe agenten hjälper dig att ändra bokningsklass och debiterar det nya priset istället.

1 person likes this.
  9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Wideroe.no är en jättebra sida att boka på och de är väldigt hjälpsamma.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!