Bra "pay-in lounger" Manila internationela flygplats?

Diskussion i 'Lounger' startad av simon_says91, 23 Februari 2013.

1. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På onsdag nästa vecka ska vi påbörja vår hemresa från Boracay. Vi kommer dock ha en layover på runt 6 timmar i Manila och undrar därför då vi inte har några statuskort att komma in i lounger mot betalning? Har hört att de skall finnas men är dom värda? eller finns de någon motsvarighet som Menzies lounge på arlanda som släpper in Amex-kortanvändare mot pengar?

Tack för alla tips!

2. CXFlyer

CXFlyer Ny medlem

Nope ... Manila Lounger sucks deluxe .... Thai, Cathay Pacific , SQ, Emirates , Etihad , Phillipines Airlines .... low standard ...

Ta en taxi til Mall of Asia ...

1 person likes this.
  3. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Håller med, hela flygplatsen är väldigt tråkig. Vi hade svårt att slå ihjäl 3 timmar...

1 person likes this.
  4. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns betal lounge i T1, det brukar stå några tjejer efter taxfree butiken och jaga kunder.
    Osäker om det finns i T2 och tror inte att det finns i T3.

Jag har besökt betal loungen i T1 för 3-4 år sedan och standarden var låg och det mesta kostade extra.

Om jag minns rätt så flyger ni PR och då flyger ni från T2.

1 person likes this.
  5. CXFlyer

CXFlyer Ny medlem

Betal Lounge finnes kun T1 , PSGT Lounge .... bukes blant annet av Etihad Airways och andre uten Alliance Medlem . T 2 och T3 ingen betal lounge.

1 person likes this.
  6. Det finns Diners kontrakt lounge i terminal 1 och jag antar att man kan betala sig att komma in i denna lounge.

Airport Lounge Details | Diners Club International

1 person likes this.
  7. Caru

Caru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt, var precis på boracay för bara några veckor sedan. Jag och mitt backpackergäng var inne i pagstops lounge i T1, väldigt svår att missa. Efter all taxfree så kommer en lång trappa som tar en upp till en restaurant och loungen. Det står även en person som lockar in personer i loungen. Väldigt tråkig lounge, fula gamla möbler i deprimerande färger och riktigt magert utbud av mat och dryck. Spara dina pengar och köp en macka istället.

8. Olle A

Olle A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom ni åker PR till HKG är det ju terminal 2 som gäller och den loungen är inte mycket att sukta efter. Ett störande pipande från scanningen i den närliggande säkerhetskontrollen och en bullrande luftkonditionering är bestående minnen från mitt besök. Inget speciellt utbud av mat och dryck var det heller. Annars är ju terminal 2 betydligt bättre än T1, ljusare, öppnare och med fin utsikt över plattan. Håller med FlyingErik, ta en taxi till t.ex. Mall of Asia och ta ett par öl med utsikt över Manila Bay. Men räkna med trafikstockning så åk tillbaks i god tid. Fast är det lugn och ro ni söker så är ju inte Mall of Asia det rätta stället precis. :)

9. Lindberg

Lindberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bara till att hålla med. Jag hamnade i samma Lounge av en liknande tillfällighet, det var väl ingen hit direkt och det var inte värt pengarna. Har du sex timmar så ta dig där ifrån istället.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!