Senaste nytt

Bra och prisvärt hotell nära flygplatsen i Bangkok

Dr. Miles

Expert
FYI, Airport Link (City Line) går varje 12 min under rusningstid och 15 min mellan kl. 8 - 20 på vardagar. Resten av tiden är 20 min trafik.
Det kostar 45 THB mellan Suvarnabhumi Airport och Phaya Thai station som har anslutning till BTS Skytrain.

Restiden mellan mellan Suvarnabhumi Airport och Phaya Thai är bara 24 min. Till/från Makkasan är 20 min.
 

Jacob

Medlem
Förresten, om du vill få lite sol, varför tar du inte och åker vidare med ett inrikesflyg till t.ex. Phuket? Du landar så pass tidigt i Bangkok och åker så pass sent tillbaka att du lätt hinner vidare med ett inrikesflyg utan att det äter upp tid. Du kan ändå inte sola före klockan 9 eller efter klockan 18.

Inrikesflyg i Thailand brukar vara billigt (till och med business class är överkomligt) och till Phuket kan du dessutom få flyga ännu mer Boeing 747.

TG 201 BKK 07:45 HKT 09:10 747 0 1234567 01:25

TG 222 HKT 20:40 BKK 22:05 747 0 1234567 01:25
 
Återupptar en gammal tråd...
För att slippa fakir flyg HKT-BKK så kommer vi att flyga upp till BKK dagen innan...
Vi fortsätter dagen efter med LX (Swiss) kl 12:40.

Någon som har koll på BRA 4* + Hotell i närheten.. Tyvärr är jag inte riktigt förtjust i Novotel... ;)
 

JohanA

Medlem
Dusit Princess är bra tycker jag, exempelvis Srinakarin.

Dock hade jag personligen tagit ett centralt hotell. Man hinner gott och väl ut till flygplatsen utan att gå upp med tuppen.
 

Ziplock

Medlem
Om du är modig(eller tokig) nog, kan du åka kanalbåt på Saen Saeb Canal till/från centrum.
Det går i alla fall fortare än taxi under dagtid.

Det finns Asok Petchaburi Pier nära hotellet.
Det här provade jag i somras. Jag hade tänkt mig en trevlig sightseeingtur, men oj, snabbt in till centrum gick det ju i alla fall. Hoppa på och av i fart samt bli nedstänkt av sumpvatten är en upplevelse jag inte glömmer i första taget. :p
 

Canadien

Medlem
Har 14h i Bangkok i Juni och skulle vilja hitta ett hotell/resort med pool och lite trädgård lagom långt från Suvarnabhumi. 4-5*

Ankommer BKK kl 22 och avreser kl 12 dagen efter mot Singapore.
 

Taggen

Medlem
Finns det någon försvarbar anledning att inte välja Novotel Bangkok Airport? De har ju faktiskt en pool och några gröna träd. Gång avstånd under tak från terminalen. Gjorde en liknande stop-over i vintras och det var perfekt. Bra frukost i lugn och ro innan man går tillbaka till terminalen. Du kommer inte hinna så mycket på den tiden så vida du inte är mycket morgonpigg.
 
Toppen