Senaste nytt

Bra hotell på Koh Samui?

JonW

Medlem
Kanondeal i så fall. 45000 gällde nog högsäsong. I juli finns det promotions på ca 28 500 B för villor med ett sovrum.
De större villorna kan kosta 111 000 B/natt.
Och då ingår inte ens frukost om jag minns rätt. Den kostar lika mycket som ett trestjärnigt hotellrum bara den...
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Tack alla för er input. Valet står just nu mellan Koh Samui och... Sydney. Regnperioden i Thailand kan fälla avgörandet till favör för Oz.
 

JonW

Medlem
Kom ihåg bara att regnperioden för Koh Samui är helt annorlunda mot vad många tror gäller hela Thailand.
 

TheEagle

Medlem
Hansar är väldigt trevligt och är man där under lågsäsong behöver det inte bli så dyrt. Lugnt och trevligt område. Kanske inget direkt barnhotell dock.
 

JonW

Medlem
Samt bland öns bästa mat. (Dock inte helt billigt...)
Just denna vinter har dock nordkusten varit rätt jobbig i o m att vindarna legat på rätt envist från norr, dessutom bland de kallaste jag upplevt här på 12 år.
 
Försöker återuppliva denna tråd nu inför vår resa till Koh Samui. Är det någon som åkt utan barn och har tips på något fräscht hotell i skandinavisk stil? Prisklass upp till 1.500SEK/natt.
 

JonW

Medlem
Försöker återuppliva denna tråd nu inför vår resa till Koh Samui. Är det någon som åkt utan barn och har tips på något fräscht hotell i skandinavisk stil? Prisklass upp till 1.500SEK/natt.
Den här kanske:
Scandic Grill & Bar - Home
God mat men tyvärr inga rum...

Skämt åsido så är det nog tveksamt om du hittar något hotell i skandinavisk stil på ön,
Närmaste jag kan komma på är nog Ozo på Chaweng.
(Själv har jag extra svårt för det där sterila just i tropikerna, men smaken är ju som baken...)
 
Toppen