Senaste nytt

Bra hotell i New York för 6 nätter semester?

JacobGBG

Medlem
Min vistelse på 9 dagar i New York i mitten av April:

Marriott at Brooklyn Bridge: 195 USD/natt (2 nätter)
The Algonquin: 203 USD/natt (5 nätter)
Andaz Wall Street: 186 USD/natt (2 nätter)

Tack gud för Best rate guarantee programmen i Marriott och Hyatt!
 

CarlT

Medlem
Tråden har gått lite till enskilda frågor men tänkte på titeln bra hotel i New York. I våras bodde jag på Robert De Niros The Greenwich Hotel och blev riktigt nöjd, föredrar det över Peninsula och Four Seasons som jag bott på tidigare.
 
Min vistelse på 9 dagar i New York i mitten av April:

Marriott at Brooklyn Bridge: 195 USD/natt (2 nätter)
The Algonquin: 203 USD/natt (5 nätter)
Andaz Wall Street: 186 USD/natt (2 nätter)

Tack gud för Best rate guarantee programmen i Marriott och Hyatt!

Ska själv bo på Andaz Wall Street 11 nätter i juni, ser framemot en recension!
Svärföräldrarna vill tyvärr inte "hotell-hoppa"..

Tack för tipset om BRG, ska vända upp och ner på alla hotellsidor nu! :)
 

JacobGBG

Medlem
Ska själv bo på Andaz Wall Street 11 nätter i juni, ser framemot en recension!
Svärföräldrarna vill tyvärr inte "hotell-hoppa"..

Tack för tipset om BRG, ska vända upp och ner på alla hotellsidor nu!

11 nätter på Andaz Wall street? Nog för att det verkar vara ett bra ställe men det har långt ifrån ett bra läge. Jag kommer nog byta från andaz Wallstreet till Renaissance 57 däremot. Bättre läge + att jag är Marriott Gold.

Hursom vad gäller BRG, har du exakta datum kan jag slå en koll. Jag har en massa nedskrivet redan från en visit i tidiga juni relaterat till en tjänsteresa.
 
Last edited:
11 nätter på Andaz Wall street? Nog för att det verkar vara ett bra ställe men det har långt ifrån ett bra läge. Jag kommer nog byta från andaz Wallstreet till Renaissance 57 däremot. Bättre läge + att jag är Marriott Gold.

Hursom vad gäller BRG, har du exakta datum kan jag slå en koll. Jag har en massa nedskrivet redan från en visit i tidiga juni relaterat till en tjänsteresa.

Som sagt är svärföräldrarna med och mitt mandat var begränsat denna gång. :p
14 juni - 25 juni ska vi vara där. Stort tack!

/Erik
 

etnoy

Medlem
#etnoy . Long Island är inte optimalt om du ska till NYC. Kör priceline.co.uk istället ochbo för samma peng på Manhattan.

Tack för ditt svar!
Jag vet att det inte är det optimala stället, men vi har inte tänkt att lägga mycket mer pengar för hotell. Eftersom tunnelbanan tar oss in till centrum lika fort som från andra hotell i samma prisklass på UWS och UES valde vi detta. Att jag sedan har CCG gör det inte sämre. Tror inte att ressällskapet uppskattar om jag testar mig fram på priceline ;)
 
Toppen