Senaste nytt

Bra hotell i New York för 6 nätter semester?

P.E.

Medlem
Hyatt by the Hudson kan jag varmt rekommendera, de har en fantastisk vy över NY-skyline från restaurangen och de dyrare rummen. Att hotellet ligger på fel sida om floden är inga problem eftersom en path-station ligger precis bredvid tar man de tåget så är man några minuter senare vid ground zero.

För övrigt så är det de hotellet som sas-besättningrna bor på under deras vändor till NY :p

//P.E.
 

Homer

Medlem
Intercontinental Barclay är gammalt och unket, har du inte status och får rumsuppgradering hamnar du i ett eländigt rum.
Intercontinental Times Square å andra sidan är däremot nytt.

Som andra påpekat är troligtvis bästa dealen är att använda Priority Club poäng, har du inga kan du köpa 10k för $60. Du har då många hotell att välja på tex ett Holiday Inn som kostar $90 inklusive skatt, Intercontinental Times Square skulle kosta $240/natt inklusive skatt, jag själv skulle dock välja Crowne Plaze Times Square som du på samma sätt kan få för $150 ink skatt (priserna gick upp 18/1 men man får de gamla priserna om man bokar över telefon före 1/3),
 

JacobGBG

Medlem
I NYC av alla städer så skulel jag hoppa hotellfrukosten och istället pröva nya frukosterfarenheter varje morgon. Finns sjukt många delis och bagerier i NYC och väldigt lite utrymme för att få plats för allt om man lassar in hotellfrukost.
 

Senator

Moderator
SocialAdept,

Jag håller med dig till 100%, dock är det så att om det blir 3 måltider på stan varje dag så springer det i väg lite så jag väljer gärna frukost som är inkluderat på hotellet.

Alx

Intressant kommentar och åter observerar man att "smaken är som b****". Kanske det är för att jag betalade $149 per natt, men jag tyckte Suiten var mer än ok (dock lite konstigt med 80-tals bubbelpoolen) och att frukosten var bra; i alla fall det jag fick. Om jag minns rätt så är det en f.d. Crowne Plaza.

Just New York är jo det så att läget är kanske det viktigaste för min del. Det är jo inte så att jag i alla fall lägger så mycket tid på hotellet i NYC.
 

Homer

Medlem
I NYC av alla städer så skulel jag hoppa hotellfrukosten och istället pröva nya frukosterfarenheter varje morgon. Finns sjukt många delis och bagerier i NYC och väldigt lite utrymme för att få plats för allt om man lassar in hotellfrukost.

nedsköljd med brunaktig vätska med vitmedel som av någon anledning kallas kaffe :)
 

JacobGBG

Medlem
nedsköljd med brunaktig vätska med vitmedel som av någon anledning kallas kaffe :)

Hade jag läst detta för 5 år sedan hade jag hållt med helt och fullt men idag så finns en mycket starkare (i dubbel bemärkelse) kaffekultur spriande i USA. Speciellt i NYC där man kan utläsa på börskursen om mäklarna är nära eller lång tbortifrån en koffeinkick. Paradoxalt nog kan vi nog delvis tacka Starbucks för det.
 

Senator

Moderator
nedsköljd med brunaktig vätska med vitmedel som av någon anledning kallas kaffe :)

Det var väl herrarna i Monty Python som sade (om det var öl eller kaffe minns jag inte):

"American coffee (or beer) is like making love in a canoe, it is fucking close to water!"

OBS! Bidragsnytrare Senator ber hemskt mycket om ursäkt om några stör sig på ovan ordval . Jag citerar enbart....
 

rvarttinen

Medlem
Det var väl herrarna i Monty Python som sade (om det var öl eller kaffe minns jag inte):

"American coffee (or beer) is like making love in a canoe, it is fucking close to water!"

OBS! Bidragsnytrare Senator ber hemskt mycket om ursäkt om några stör sig på ovan ordval . Jag citerar enbart....

OT, men: det var amerikansk öl de syftade på.... även på den amerikanska öl-fronten har det blivit mycket bättre!
 

Homer

Medlem
OT, men: det var amerikansk öl de syftade på.... även på den amerikanska öl-fronten har det blivit mycket bättre!

Den överväldigande majoriteten av de infödda föredrar dock Bud/Bud light/Bud light ice osv.
Samma sak gäller kaffeblask även om det finns Starbucks överallt , dessutom så är en stor mängd av
det som säljs på S-bucks iced latte, frappuchino och annat bask
 
Toppen