Senaste nytt

Bra hotell i New York för 6 nätter semester?

JacobGBG

Medlem
En sak jag kan tillägga är att hålla koll på Sniqueaway, Voyage Prive och Jetsetter som ofta utlyser hotellrum i NYC med kraftigt rabatterade priser.

Behöver du en invite till något av dessa så skicka mig mail-adress i ett PM.
 

Fredrik

Medlem
Vill du spara pengar då kan hoteller i Long Island City eller nära Wall Street vara ett bra alternativ.

Jag bodde på Courtyard Newport Jersey City senaste jag besökte New York. Det ligger precis på andra sidan Hudson och har en PATH station ungefär 100 meter bort. Det är lika långt till innan man når promenadstråket med utsikt över Manhattan. Jag tyckte de extra 20 minutrarna till NY Penn Station var värda skillnaden i pris.
 
New Jersey är OK om du flyger till och från EWR, dessutom sparar man pengar på skatten. Om det är nu JFK eller LGA då är det bäst att vara på Manhattan, helt enkelt smidigare, en bra sak är att taxin kostar $45 och man kan också ta tunnelbanan till JFK($7.25).
 

ACervin

Medlem
Wotif är en sida med sista minuten hotel som vi ofta använder oss av. Har inte direkt jämfört med andra sidor men fungerat bra för oss. Överskådlig, sväva med pekaren över ett pris så får du förklaring vad som ingår.

wotif.com
 
Jag har själv bott i W New York som kan varmt rekommendera. Ta ett Wonderful eller Spectacular rum och är nöjd. Själv hade 1531 med fin utsikt över Manhattan - hörnsrum. Nära allt på Lexington Avenue. Tillhör Starwood kedjan.
 

Alx

Medlem
Hilton New York är ett helt OK hotell som ofta har acceptabla priser. Hilton Millenium har OK rum, men ligger i ett ganska trist område IMHO. Millenium brukar dock, preics som Björnström nämnde, ha riktigt låga priser av och till.

Är du ute efter "value for money" under en period när hotellen i NYC normalt är rätt så dyra och råkar ha åtminstone 5.000 IHG Priority Club poäng? Då kan jag varmt rekommendera att boka ett billigt Holiday Inn Express för points plus money. Avboka detta och göra om proceduren tills du har tillräckligt många IHG poäng för att bo på ett av InterContinental Hotellen i stan! På så sätt halveras kostnaden för poängen... Ja ni vet säkert alla hur man gör för att dra maximal nytta av Priority Club... :)

Om du inte har 5.000 IHG poäng finns det gott om tips på andra forum om hur man enkelt drar ihop en hel del poäng.
 
Toppen