Bra hotell i centrala Amsterdam i augusti?

Diskussion i 'Hotell' startad av Arvid, 7 Maj 2015.

1. Arvid

Arvid Utvecklare

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och @spathon skall åka på utvecklings-konferens i Amsterdam 22-27 augusti. Är det någon som har bra tips var vi ska bo?

jumbooze och Christian R gillar detta.
  2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra och Amsterdam är ej kompatibelt.

Jag är där då och då men inget är riktigt prisvärt, åtminstone på Radissomnivån. Blir gärna motbevisad men tror en bra början är att vara realistisk kring vad som bjuds.

agehall gillar detta.
  3. Ozz

Ozz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott ett par gånger på Doubletree vid centralstationen och tycker att det är bra och prisvärt.
    Gångavstånd till mycket och nära till bra tågförbindelse till/från Schiphol.

agehall gillar detta.
  4. Såg att min London-favorit The Hoxton öppnar filial i Amsterdam: Coming Soon

5. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gillar flera Best Western alternativ. BW Dam square är helt OK med en något tråkig frukost. Men ganska prisvärt och mkt rent och bra och mycket centralt läge!

Blue Tower ovan har jag också bott på och några av de andra BW alternativen. Det är oftast rent och fint varje fall =)

7. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor ofta på NH Krasnapolsky, hysfar billig och bra rum om du får de nyrenoverade. Centralt på Dam Square. De L'Europe er bra men dyrt. Också centralt lite lengre ned på Rokin. Pulitzer lite hypat men trevligt.

Amsterdam vest for Dam Rak er världens trevligaste stad...

8. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt vad är prisklassen ni vill lägga er på. Är det ingen begränsning föreslår jag Sofitel Legend The Grand Hotel, ett av dom bästa hotellen jag bott på med enastående service. Dock kostar det därefter men du kan inte komma så mer i mitten av Amsterdam om man ser på kartan vart det ligger.

Läs min recension: Recension: Sofitel Legend The Grand Amsterdam - Boende för kungligheter - BusinessClass.se

9. Gus

Gus Medlem

Jag tyckte att doubletree var väldigt bra. Vi hade gratis minibar på rummet som fylldes på med Heineken varje dag :). Trevlig bar på hotellets tak.

LN-FHU gillar detta.
  10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar bo på Pulitzer (Starwood) - kul och lite lyxigt. Består i 25 sammanbyggda kanalhus. Bra frukost!

Edit: det tycks som om Pulitzer inte längre hör till "The Luxury Collection" och Starwood.
    :(

Dock, i höst kommer detta: Starwood Hotels & Resorts !

Last edited: 21 Maj 2015

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!