Senaste nytt

Bra garanti av Arlanda Express

gdaily

Medlem
@FF#1 Folk är generellt rätt misstänksamma (kanske inte helt utan anledning) !?
Har ibland ställt mig vid biljettmaskinen för att göra ett deal t.ex. 2-4-280 istället
för 1-4-260. Trots att man erbjuder dem cash i handen så är de tveksamma..
Kan ju finnas andra skäl också, exempelvis att man reser i tjänsten. Jag skulle gärna köpa en gratisbiljett för en hundralapp eller "köpa in mig" på en 2-4-280, men det går ju inte om man måste redovisa sina utlägg. Tyvärr, för jag skulle gärna spara en slant åt firman på det här sättet.
 

maba

Medlem
Så länge man orkar reklamera sålöser det sig alltid. Lite tjatigt bara

Tar max tre minuter att fylla i deras förtryckta kort och klistra dit biljetten, portot är dessutom betalt så man slipper skaffa frimärke om man nu skulle tycka att det är jobbigt.
 

apknug

Medlem
Enkelt att reklamera är en sak. Försämrad garanti tid med 150% en helt annan.

En prissänkning vid denna försämring vore på sin plats. Jäkla otyg att de tydligen kan diktera villkoren som de behagar under deras 40 åriga koncession.
 

Kricka

Medlem
Enkelt att reklamera är en sak. Försämrad garanti tid med 150% en helt annan.

En prissänkning vid denna försämring vore på sin plats. Jäkla otyg att de tydligen kan diktera villkoren som de behagar under deras 40 åriga koncession.

Titta på SL, SJ m.fl. som ju även de "dikterar" sina villkor vilka är så mycket sämre ! Jag upplever att,
jämfört med de ovannämnda, så fungerar AEX betydligt bättre. Det som drabbar alla operatörer oförskyllt
är den bitvis dåligt underhållna infrastrukturen med elfel, nedrivna kontaktledningar etc.
 

JoelG

Medlem
Titta på SL, SJ m.fl. som ju även de "dikterar" sina villkor vilka är så mycket sämre ! Jag upplever att,
jämfört med de ovannämnda, så fungerar AEX betydligt bättre. Det som drabbar alla operatörer oförskyllt
är den bitvis dåligt underhållna infrastrukturen med elfel, nedrivna kontaktledningar etc.

Dikterar vet jag inte om är rätt ord. De följer EU samt svensk lag. I och med att MTR lade sig på lägsta ersättningsnivå så har SJ som gjort detsamma. DOCK ska man komma ihåg att det från 1 april tillkommit en tilläggslag från Sveriges riksdag som gäller för pendeltåg: Om du tänker resa med ett tåg som går en kortare sträcka (kortare än 150 km) har du rätt till ersättning för annan skälig transport om ditt tåg befaras bli mer än 20 minuter sent. Den högsta ersättningen du kan få är 1 108 kr per resa.
 
Toppen