Senaste nytt

Bra flygplatser/städer för lång layover

palmen

Moderator
Har det dykt upp några nya erfarenheter?
Hur är staden/stadsdelen Incheon i Seoul en tidig en onsdagmorgon?

Vad gör man I Tokyo och Narita mellan kl 13 och 19:30?

Övriga erfarenheter är kul och intressant att läsa om.
SHOOT! :)
I Narita går man förslagsvis till templet och sedan vid 16 hänger man på låset till jet lag club :)
 

Smuffe

Medlem
I Narita går man förslagsvis till templet och sedan vid 16 hänger man på låset till jet lag club :)

Aah, just det... Jet Lag Club, så hette det! :D
Läste om det första gången här när någon skrev en reserapport och råkade hamna där av en slump och kände att Narita som stad var riktigt mysigt. :)
Så vad skulle du ha satsat på? En snabbtur till hunden i den kända korsningen i Shubaya (kan vara fel stadsdel) och en snabbis någonstans, ut till Narita stad och se templet för att hinna till Jet Lag Club?
Eller skita i Tokyo och spara det till en framtida resa när jag väl kan ha ett par dagar och utforska det mesta och satsa enbart på Narita?
 

palmen

Moderator
Aah, just det... Jet Lag Club, så hette det! :D
Läste om det första gången här när någon skrev en reserapport och råkade hamna där av en slump och kände att Narita som stad var riktigt mysigt. :)
Så vad skulle du ha satsat på? En snabbtur till hunden i den kända korsningen i Shubaya (kan vara fel stadsdel) och en snabbis någonstans, ut till Narita stad och se templet för att hinna till Jet Lag Club?
Eller skita i Tokyo och spara det till en framtida resa när jag väl kan ha ett par dagar och utforska det mesta och satsa enbart på Narita?
Hunden är vid shibuya som är i Västra delarna av Tokyo. Narita ligger nog omkring 1,5h enkel där ifrån. Så rolig är inte hunden att jag lagt 3h på att åka och titta på den. Bättre att ta det i samband med att man beginner sig i Tokyo.
Det kan dock vara helt ok att åka in till Tokyo om man hinner med lite mer och kanske kan käka lite och ta lite dryck och se sig om någonstans timme.
 

Dr. Miles

Expert
Har det dykt upp några nya erfarenheter?
Hur är staden/stadsdelen Incheon i Seoul en tidig en onsdagmorgon?

Vad gör man I Tokyo och Narita mellan kl 13 och 19:30?

Övriga erfarenheter är kul och intressant att läsa om.
SHOOT! :)
Det finns passande trådar för din fråga. :)

24 timmar i Tokyo - har varit där tidigare - vad får jag inte missa? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Vad ska man göra i Tokyo under 24 timmar? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
7,5 tim layover i Tokyo inkl flygplatsbyte - vad göra? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

rvarttinen

Medlem
Åker du affärsklass med Emirates och har en layover mellan 6 och 24 timmar i Dubai (DXB) står Emirates för en natt på hotell och transporter till och från flygplatsen. Trevlig service, men blev inte många timmars sömn med en transfertid på sex timmar och fem minuter men kändes i alla fall bra och trevligare än att behöva sitta i loungen. Körd tillbaka till flygplatsen lagom till lite frukost i loungen och sedan planet hem till Stockholm ...
 
Toppen